ROLUL TEHNICILOR EXPRESIV-CREATIVE ÎN DEBLOCAREA MOTIVAȚIEI INTRINSECI PENTRU ÎNVĂȚARE – NEVOIE GENERAL UMANĂ

Mirela PANDELICA, Moldova State University

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Deși scăderea motivației pentru studiu ocupă un loc important în rândul preocupărilor cercetătorilor din domeniul
educației care au revolutionat metodologia, tehnologiile didactice, strategiile de lucru, prezentul articol atrage atenția
asupra importanței conștientizării cauzelor scăderii motivației intrinseci pentru învățare. Studiul pune mai presus
decât tratarea efectelor, identificarea cauzelor și creionarea de tehnologii didactice bazate pe tehnici expresiv-creative
în vederea deblocării unor mecanisme de rezistență instalate, care pot bloca dezvoltarea personală a elevului adoslescent și implicit a acestei nevoi general-umane, învățarea.
Cuvinte-cheie: motivația pentru învățare, personalitate, adolescent, sine, Gestalt.

DOI: https://doi.org/10.59295/sum5(175)2024_20

Publicat

2024-10-01

Număr

Secțiune

Статьи