EDUCAȚIA ECONOMICĂ A ELEVILOR ȘI ADULȚILOR: ASEMĂNĂRI ȘI DIFERENȚE

Anastasia OLOIERU, ,,Ion Creangă” State Pedagogical University of Chișinău

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

În articol sunt descrise asemănările și diferențele dintre educația economică a elevilor și a adulților. Sunt descrise
etapele modelului de învăţare fundamentate de David Kolb și condițiile pentru creșterea motivației de învățare identificate de savanții Ginsberg M. B. și Wlodkowski R. J. Totodată, este menționat faptul că educația economică este un
demers care conține principii, competenţe, obiective, conţinuturi, activităţi de predare/învățare/evaluare care trebuie respectate, planificate, implementate și evaluate. Educația economică este un proces continuu, etapizat și trebuie neapărat
realizat de către un specialist în domeniul economiei și/sau științelor educației. Rolul formatorului este de a împărtăși
o parte din știința sa și a favoriza receptarea ei. Iar rolul educatului este de a asculta, munci, înțelege și interioriza
informația primită. La final, sunt explicate unele valori economice, printre care independența, libertatea și prosperitatea.
De asemenea, sunt descrise principiile educației economice, fără de care acest demers nu poate fi eficient.
Cuvinte-cheie: educație economică, învățare, cultură economică, valori economice, principii ale educației economice.

DOI: https://doi.org/10.59295/sum5(175)2024_23

Publicat

2024-10-01

Număr

Secțiune

Статьи