MONITORIZAREA CURRICULUMULUI ȘCOLAR: ASPECTE ALE CERCETĂRII SOCIOLOGICE
Anastasia OCERETNÎI, Moldova State University
Rezumat
Monitorizarea reprezintă un instrument important în activitatea managerială, rezultatele căreia contribuie la
îmbunătățirea implementării și atingerea rezultatelor scontate ale intervenției. Curriculum școlar în calitate de document de politică educațională necesită a fi continuu monitorizat și evaluat, astfel încât acesta să răspundă nevoilor
pieții muncii, dar și a actorilor-cheie ai procesului educațional.
În acest context, articolul se concentrează pe aspectele cercetării sociologice ale monitorizării curriculumului
școlar. Autorul prezintă câteva concepte privind monitorizarea și avantajele monitorizării curriculum-ului școlar,
subliniind relevanța pentru elevi, profesori, manageri școli și factori de decizie politică. Totodată, este prezentată
metodologia de cercetare aplicată în studiul Noua Zeelandă (2008-2009). Pe baza principiilor monitorizării, autorul
prezintă o viziune asupra matricei de cercetare sociologică a monitorizării curriculumului școlar.
Cuvinte-cheie: monitorizare, programa școlară, metode de cercetare aplicate în monitorizare.