CONSTATĂRILE MANAGEMENTULUI TIMPULUI ÎN ÎNVĂȚARE LA ELEVI ÎN FUNCȚIE DE DISCIPLINA ȘCOLARĂ

Viorica REABOI-PETRACHI, Moldova State University

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Managementul timpului este un factor fundamental în optimizarea procesului educațional, având un impact
semnificativ asupra performanțelor academice și dezvoltării personale a elevilor. Eficiența utilizării timpului
variază considerabil în funcție de disciplina studiată, disciplinele practice necesitând o organizare riguroasă a
timpului, în timp ce disciplinele teoretice permit o flexibilitate mai mare în abordarea activităților de învățare.
Provocările întâmpinate de elevi în gestionarea timpului, afectează capacitatea acestora de a-și finaliza sarcinile
într-un mod optim. Prin urmare, implementarea unor indicatori cantitativi și calitativi pentru evaluarea managementului timpului devine esențială în optimizarea curriculumului școlar, facilitând dezvoltarea unor strategii
eficiente care să susțină elevii în adoptarea unor practici de studiu sănătoase și în obținerea unor performanțe
academice înalte.
Cuvinte-cheie: managementul timpului, curriculumul școlar, arie curriculară, indicatori cantitativi și calitativi,
metodologia managemntului timpului.

DOI: https://doi.org/10.59295/sum9(179)2024_05

Publicat

2025-01-16

Număr

Secțiune

Статьи