RELAȚIA ÎNVĂȚĂMÂNT - CALITATEA VIEȚII: ABORDARE SOCIOLOGICĂ Î

Stela MILICENCO, Moldova State University

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Învăţământul în contextul societății contemporane are funcții esențiale în achiziţia de cunoştinţe, formarea de
competenţe necesare pentru pregătirea tinerilor pentru activitatea profesională etc. Corelația dintre sistemul de
învățământ și alte elemente ale sistemului social se bazează pe o combinație de dimensiuni interdisciplinare din
domeniile de sociologie, pedagogie, economie, psihologie, toate acestea fiind concentrate pe asigurarea calității
vieții pentru fiecare cetățean. În acest context, articolul „Relația învățământ - calitatea vieții: abordare sociologicăˮ
abordează aspecte privind modalitățile de teoretizare și monitorizare a învăţământului în calitate de constituent important al calităţii vieţii. Este promovată ideia potrivit căreia calitatea atestă dezvoltarea învăţământului ca sistem
social competitiv și capabil de a răspunde exigențelor. Este relevat rolul sistemului de învăţământ în cadrul sistemului
social, analizate instrumentele sociologice de evaluare a sistemului educațional în contextul cercetărilor pe dimenisunea calității vieții.
Cuvinte-cheie: sistem de învățământ, educație, calitatea vieții, instrumente de monitorizare, indicatori,
competențe, sondaj, cercetare.

DOI: https://doi.org/10.59295/sum9(176)2024_07

Publicat

2025-01-16

Număr

Secțiune

Статьи