ADAPTAREA CURRICULARĂ ÎN CAZUL ELEVILOR CU CES – POSIBILE STRATEGII ȘI OBIECTIVE

Florin CHEIA, Moldova State University

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Adaptarea curriculară are ca punct esențial reforma conţinuturilor învăţământului, obiectivul general fiind: adaptarea şi integrarea activă în viaţă şi societate a copiilor cu cerinţe educative speciale. Un curriculum şcolar adecvat
pentru elevii cu CES trebuie să pună accent, în principal, pe dezvoltarea trăsăturilor de personalitate din domeniul afectiv, motivaţional, caracterial şi al socializării, dezvoltarea deprinderilor de muncă individuală, dezvoltarea
armonioasă a conduitelor psihomotrice.
Curriculumul diferenţiat presupune modalităţile de selectare şi organizare a conţinuturilor, metodelor de predare-
învăţare, metodelor şi tehnicilor de evaluare, standardelor de performanţă, mediului psihologic de învăţare.
Având în vedere diversitatea, modul şi particularităţile specifice de învăţare a tuturor copiilor, inclusiv şi a celor cu
cerinţe educative speciale, putem trage concluzia, că una din calităţile esenţiale ale noului curriculum şcolar vizează
un grad mai mare de flexibilitate, astfel încât va permite fiecărui copil să avanseze în ritmul său, să fie tratat în funcţie
de capacităţile sale de învăţare.
Cuvinte-cheie: adaptare curricular,forme de organizare, proiect, elev, CES, strategii.

DOI: https://doi.org/10.59295/sum9(176)2024_14

Publicat

2025-01-16

Număr

Secțiune

Статьи