ASPECTE SPECIFICE ALE PROCESULUI DE EDUCAȚIE ECOLOGICĂ LA VÂRSTA PREȘCOLARĂ

Tatiana POPA, IET Băcioi

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Educația ecologică constituie o problemă de politică educaţională şi necesită o cooperare internaţională în problemele ocrotirii naturii în elaborarea şi aplicarea unor strategii globale în domeniu. În acest sens, finalităţile şi obiectivele
educaţiei ecologice urmăresc: educația conştiinţei ecologice, ce presupune simţul responsabilităţii, a solidarităţii dintre indivizi pentru păstrarea şi ameliorarea mediului; dezvoltarea capacităţii de a lua decizii, de a identifica şi a pune
în practică soluţii pentru prevenirea şi rezolvarea problemelor concrete legate de relaţia individului cu mediul său de
viaţă; pregătirea cetăţeanului pentru a influienţa pozitiv deciziile politice, economice şi sociale cu privire la mediu.
Cuvinte-cheie: educație ecologică, competența de protecție a mediului ambiant, acțiuni ecologice, percepția
ecologică, educație/ învățământ.

DOI: https://doi.org/10.59295/sum9(176)2024_16

Descărcări

Publicat

2025-01-16

Număr

Secțiune

Статьи