METHODS AND DIDACTIC ASSESSMENT TASKS THROUGH THE PRISM OF SOCIO-CULTURAL THEORY
Cătălina OSOIANU, Nina BÎRNAZ, Moldova State University
Rezumat
Acest studiu examinează o serie de metode eficiente de predare în procesul educațional, în conformitate cu sensul
teoriei socio-culturale. Prezenta cercetare, elucidează aspectele definitorii ale teoriei socio-culturale propuse de L.
S. Vîgotski, evidențiind caracteristicile zonei proximale de dezvoltare și relevanța schelei în procesul educațional.
Relevanța acestui studiu constă în identificarea tipurilor de schele și, în conformitate cu acestea, formularea sarcinilor
didactice și adaptarea metodelor de predare eficiente la procesul de evaluare. Rezultatele acestui studiu sugerează
că elevii și studenții își dezvoltă mai eficient abilitățile de gândire și raționament atunci când sarcinile de predare și
metodele de evaluare corespund zonei proximale de dezvoltare.
Cuvinte cheie: Teorie socio-culturală, Zona de dezvoltare proximă, Schele, Metode de predare.