STRUCTURA FACTORIALĂ A SCALEI SCURTE A SINELUI CREATIV: UN STUDIU POPULAȚIONAL PE ELEVII DE LICEU DIN ROMÂNIA
Mirela PANDELICA, Moldova State University
Rezumat
Autoeficacitatea creativă a devenit unul dintre cele mai relevante constructe în educație, ea fiind corelată cu automotivarea, creșterea competenței personale a elevilor, performanța creativă și capacitatea generală a acestora de a
produce lucrări creative. Sentimentul de autoeficacitate creativă și aplicarea acestuia în diverse circumstanțe poate
avea un impact asupra activității elevilor la școală, precum și dincolo de granițele mediului educațional.
Studiul de față a avut ca scop traducerea în limba română a „Scalei scurte a sinelui creativ” (SSCS) și evaluarea
proprietăților psihometrice ale acesteia. SCSS este un instrument capabil să evalueze autoeficacitatea creativă a elevilor și evoluția acesteia, demers important în educație, nu doar pentru elevi, ci și pentru părinți, educatori, psihologi,
cercetători și factorii de decizie politică implicați în conceperea de programe și intervenții pentru a crește potențialul
creativ.
Cuvinte-cheie: consistență internă, creativitate, elevi, structură factorială.