CARACTERISTICI ALE ELEVULUI MOTIVAT PENTRU SUCCESUL ȘCOLAR

Oana Miruna OPREA, ,,Ion Creangă” State Pedagogical University of Chișinău

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Articolul prezintă rezultatele cercetării teoretico-aplicative a comportamentelor specifice elevului determinat să
obțină performanțe școlare înalte la majoritatea disciplinelor școlare, dar și rezultate deosebite în activitățile orientate spre dezvoltarea personală. Aceste comportamente sunt generalizate într-un Profil al elevului motivat pentru succesul școlar ce include elemente componente precum autodisciplina, interes și claritate în stabilirea obiectivelor, adaptabilitate în gestionarea resurselor, perseverență în activitatea școlară, comunicare asertivă, reziliență
emoțională, încredere și stimă de sine, autoevaluare obiectivă, dezvoltare personală și orientare profesională, autonomie și autoeducație. Autodisciplina este esențială pentru organizarea eficientă a timpului, iar perseverența susține
elevii în atingerea obiectivelor pe termen lung. Comunicarea asertivă și reziliența emoțională sunt importante pentru
gestionarea emoțiilor și relaționarea pozitivă. Încrederea în sine și autoevaluarea sprijină procesul de autoeducație,
iar autonomia în învățare facilitează controlul asupra propriului proces educațional. Autoeducația completează dezvoltarea personală și profesională prin implicarea reflexivă în stabilirea și atingerea obiectivelor.
Cuvinte-cheie: elev motivat pentru succes școlar, autodisciplină, adaptabilitate, perseverență, comunicare
asertivă, reziliență emoțională, stimă de sine, autoevaluare obiectivă, dezvoltare personală, orientare profesională.

DOI: https://doi.org/10.59295/sum9(176)2024_21

Publicat

2025-01-16

Număr

Secțiune

Статьи