SUSTENABILITATEA ÎNVĂȚĂRII BAZATĂ PE PROIECTE – CADRU PENTRU DEZVOLTAREA COMPETENȚEI DE COMUNICARE PRAGMATICĂ ÎN LIMBA ENGLEZĂ

Angela DIMITRIU, Universitatea de Stat din Moldova

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Învățarea bazată pe proiecte reprezintă o abordare complexă, un context sustenabil și creativ care pe lângă faptul
că avantajează procesul de învățare, comunicare și cooperare activă, facilitează dezvoltarea de competențe. Luând în
considerare aceste aspecte, învățarea prin proiecte este o metodă valoroasă, semnificativă și eficientă pentru dezvoltarea competenței de comunicare pragmatică în limba engleză, la elevii din învățământul profesional tehnic, atât pentru
cariera profesională, cât și pentru viața personală. Apărută la sfârșitul secolului al XIX-lea, metoda proiectului este
valorificată și în prezent în demersul didactic drept premisă pentru dezvoltarea sustenabilă a competențelor, inclusiv a
competenței de comunicare pragmatică în limba engleză – imperativ în pregătirea elevilor pentru cerințele complexe ale
carierei profesionale și pentru integrarea lor în viața personală și profesională atât la nivel național, cât și global.
Cuvinte cheie: competențe de comunicare pragmatică, învățare bazată pe proiecte, limba engleză.

DOI: https://doi.org/10.59295/sum9(176)2024_26

Publicat

2025-01-16

Număr

Secțiune

Статьи