VALORIZAREA INTERACȚIUNILOR DINTRE LITERATURĂ ȘI MUZICĂ DIN PERSPECTIVĂ DIDACTICĂ: O ABORDARE TEORETICO-METODOLOGICĂ
Nadia-Mihaela SÂNGEAP, State Pedagogical University ,,Ion Creangă”, Chisinau
Rezumat
Acest articol se concentrează pe interacțiunea dintre muzică și literature, care contribuie la formarea personalității
și a gustului estetic al copilului, la dezvoltarea simțului estetic și a competenței literar-artistice ale copilului, la
aprecierea frumosului și a calității în artă. Se analizează teoriile cercetătorilor din domeniu, precum și abordarea transdisciplinară a acestor două arte în cadrul lecțiilor din școala gimnazială. Totodată, se valorifică predarea
interactivă a literaturii și muzicii, prin interacțiunea metodelor utilizate, care duce la formarea culturii artisticoestetice a elevilor de liceu, în timpul lecțiilor.
Cuvinte cheie: interdisciplinaritate, metode didactice, interacțiune, metodologii de educație literar-artistică, metodologii de educație muzicală, recepție artistică.