VALORIZAREA INTERACȚIUNILOR DINTRE LITERATURĂ ȘI MUZICĂ DIN PERSPECTIVĂ DIDACTICĂ: O ABORDARE TEORETICO-METODOLOGICĂ

Nadia-Mihaela SÂNGEAP, State Pedagogical University ,,Ion Creangă”, Chisinau

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Acest articol se concentrează pe interacțiunea dintre muzică și literature, care contribuie la formarea personalității
și a gustului estetic al copilului, la dezvoltarea simțului estetic și a competenței literar-artistice ale copilului, la
aprecierea frumosului și a calității în artă. Se analizează teoriile cercetătorilor din domeniu, precum și abordarea transdisciplinară a acestor două arte în cadrul lecțiilor din școala gimnazială. Totodată, se valorifică predarea
interactivă a literaturii și muzicii, prin interacțiunea metodelor utilizate, care duce la formarea culturii artisticoestetice a elevilor de liceu, în timpul lecțiilor.
Cuvinte cheie: interdisciplinaritate, metode didactice, interacțiune, metodologii de educație literar-artistică, metodologii de educație muzicală, recepție artistică.

DOI: https://doi.org/10.59295/sum9(176)2024_27

Publicat

2025-01-16

Număr

Secțiune

Статьи