ASPECTE DEFINITORII ALE MOTIVAȚIEI ADULȚILOR PENTRU ÎNVĂȚARE ÎN CONTEXTUL ÎNVĂȚĂRII PE TOT PARCURSUL VIEȚII
Dionisie COTRUȚA, Universitatea de Stat din Moldova
Rezumat
Motivația a fost considerată din perspectiva orientării psihodinamice ca o stimulare și descărcare de energie;
asociată prin prisma abordării behavioriste unui stimul, ca o reacție învățată; văzută ca un factor psihologic ce
influențează comportamentul. Motivația ca factor de influență în tendințele învățării pe tot parcursul vieții fiind un
punct de reper în procesul de formare continuă capătă amploare în societatea actuală, devenind tot mai des întâlnit în
rândul atât a cercetătorilor cât și a instituțiilor de învățământ.
În timp ce educația elevilor a fost mult timp obiectivul principal al instituțiilor de învățământ, importanța educației
adulților devine acum tot mai evidentă. Este larg recunoscut faptul că educația adulților joacă un rol crucial în promovarea unei societăți prospere. În consecință, relevanța educației adulților și factorii care îi motivează pe adulți să
învețe sunt tot mai importante.
Cuvinte-cheie: motivație, motivația adultului, motivația adulților pentru învățare, învățare.