AVANTAJELE DIFERITELOR OPȚIUNI DE ABORDARE A PRELELOR
Mariana MARINESCU, Mihai Octavian BOTEA, Raluca BOTEA, Universitatea din Oradea
Rezumat
Prelegerea se înscrie în grupul de metode de comunicare și însuşire a valorilor socio-umane, care cuprinde două
subgrupe: a. metode expozitive (unde sunt incluse prelegerea școlară și prelegerea universitară) și b. metode interactiv-interogative, conversaționale, de dialog (seminarul, dezbaterile, seminarul-dezbatere, dezbaterea „de tip
masă rotundă”, discuție-dialog etc.) În funcție de anumite criterii, precum perioada de predare, specificul cursului.
disciplină de specialitate etc., prelegerea se poate desfășura sub diferite forme: prelegere magistrală, prelegere dialog/
dezbatere sau discuție, prelegere cu demonstrații și aplicații etc.
Lucrarea prezintă avantajele următoarelor tipuri de prelegeri: prelegeri folosind scale de discuție, cursuri de tip
Curran, prelegeri folosind grupuri de discuții și prelegeri bazate pe cuvinte și fraze cheie.
Se vor prezenta rezultatele unui chestionar cu privire la avantajele prelegerii, un chestionar aplicat masteranzilor
de la cursurile de formare psihopedagogica (Nivel II).
Cuvinte-cheie: cursul, variantele cursului universitar, prelegere, metode expozitive, metode interactive.