APLICAREA METODEI CLASA INVERSATĂ ÎN STUDIUL ECHILIBRULUI DE ROTAȚIE LA FIZICĂ ÎN CLASA A VII-A
Irina ZELENSCHI, Mihail CALALB, Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangăˮ din Chișinău
Rezumat
În lucrarea de față se analizează rezultatele aplicării metodei Clasa Inversată la predarea capitolului Echilibrul de
rotație din cursul de fizică de cl. a 7-a. Este caracterizată o serie de metode constructiviste bazate pe cercetare și este
arătat că metoda Clasei Inversate este eminamente constructivistă dar diferă de aceste metode prin structura lecției,
efortul cognitiv al elevului depășind și anticipând cadrul temporal al lecției. Este arătat că metoda Clasei Inversate
se caracterizează prin: pregătirea elevilor înainte de lecție; un grad înalt de interacțiune între elevi și între elevi și
profesor; învățare personalizată; dezvoltarea gândirii critice; utilizarea tehnologiei digitale. Ipoteza de alternativă a
fost ,,Există diferențe semnificative în rezultatele testelor de după experiment între metoda Clasai Inversată și metoda
convențională”. S-a obținut că în clasa experimentală nota medie la evaluarea sumativă este cu 20% mai mare decât
în clasa de control. De asemenea, procentul calității s-a dublat în clasa unde s-a aplicat metoda Clasa Inversată față
de clasa unde s-a aplicat metoda frontală de predare. Factorul de impact calculat este de 0,48 – în corespundere cu
factorul de impact calculat în cadrul teoriei învățării și predării vizibile.
Cuvinte-cheie: clasa inversată, învățare constructivistă, feedback formativ, lecții video.