INFLUENȚA LECȚIEI DE EDUCAȚIE FIZICĂ CU CONȚINUT DIN RUGBY ASUPRA MOTIVĂRII ELEVILOR DIN LICEU PENTRU PRACTICAREA ACTIVITĂȚILOR MOTRICE
Marian UDROIU, ,,Marin Preda” Theoretical High School, Bucharest, Romania
Rezumat
Acest articol reprezintă, în general, finalitatea cercetării noastre care a urmărit influența lecției de educație fizică
cu conținut din rugby asupra motivării practicării activităților motrice curriculare și extracurriculare de elevii din
liceu. Din analiza documentelor de monitorizare (registrul de evidență și caietul profesorului de educație fizică) a rezultat că elevii din grupa experimentală, prin includerea mijloacelor specifice rugby-ului în lecțiile de educație fizică,
și-au crescut gradul de participare la ore. Acest fapt este confirmat de reducerea numărului de absențe înregistrate
de clasă la lecțiile de educație fizică pe parcursul anului școlar, comparativ atât cu anul precedent de studii, cât și cu
elevii din grupa de control. De asemenea, reducerea numărului de absențe la orele de educație fizică evidențiază o
creștere semnificativă a interesului elevilor din grupa experimentală pentru practicarea unor sporturi, fie individual,
fie în cadrul colectivelor sportive din afara școlii, comparativ cu elevii din grupa de control.
Cuvinte-cheie: educație fizică, mijloace din rugby, motivație, activități extracurriculare, elevi de liceu.