CONCEPTUALIZĂRI TEORETICE PRIVIND MONITORIZAREA CURRICULUMULUI ŞCOLAR DIN PERSPECTIVA DEZVOLTĂRII GÂNDIRII ELEVILOR

Raisa CERLAT, Moldova State University

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Articolul explorează importanța monitorizării curriculumului din perspectiva dezvoltării gândirii elevilor. Este
elucidată evoluția curriculumului ca instrument central în educație, definind traseul de învățare și obiectivele
educaționale. Este efectuată o analiză a evoluției istorice a curriculumului și diversele sale definiții și componente.
Lucrarea propune o abordare multidimensională a monitorizării curriculumului, incluzând atât analiza documentelor curriculare, cât și utilizarea unor metode calitative și cantitative pentru a evalua impactul curriculumului asupra
dezvoltării gândirii elevilor. De asemenea, se accentuează relevanța adaptării curriculumului la nevoile elevilor și
la stadiile lor de dezvoltare cognitivă. În final, sunt prezentate direcțiile ulterioare de cercetare și este menționată
importanța monitorizării continue a curriculumului din perspectiva dezvoltării gândirii elevilor, pentru a răspunde
nevoilor unei societăți în continuă schimbare.
Cuvinte-cheie: dezvoltare cognitivă, curriculum, elevi, gândire, monitorizare, sistem educațional, cercetarea
empirică.

DOI: https://doi.org/10.59295/sum9(176)2024_36

Publicat

2025-01-16

Număr

Secțiune

Статьи