GÂNDIREA CRITICĂ LA ELEVII DIN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR. O PRIVIRE GENERALĂ ASUPRA PERSPECTIVELOR TRADIȚIONALE DAR ȘI A CELOR ACTUALE

Anca-Gabriela NASTASIA UNGUREANU, Moldova State University

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Acest articol își propune să discute un subiect esențial pentru dezvoltarea și bunăstarea elevilor din întreaga lume
– gândirea critică. Analiza ia în considerare două perspective: mecanismul standard și reinterpretările mai recente
ale predării gândirii critice copiilor. Elevii trebuie învățați încă de la o vârstă fragedă diverse tehnici pentru a le
dezvolta gândirea critică, cu scopul de a-i ajuta să filtreze tot ce primesc prin intermediul dispozitivelor electronice.
Considerațiile cercetătorilor bine-cunoscuți, precum Matthew Lipman sau Jeremy Harmer, sunt astăzi optimizate de
cercetători recenți precum Ellen Galinsky, în dorința de a îmbunătăți calitatea studiilor în dinamica contemporană a
sălii de clasă. Nu este niciodată prea târziu pentru profesori să-și ghideze elevii în dobândirea nu doar a abilităților de
bază, precum citirea sau scrierea, ci și a altor abilități de viață menite să îi ajute să filtreze, să analizeze, să evalueze
și să decidă asumat.
Cuvinte-cheie: gândire critică, elevi, școala primară, internet, social media, tehnologie.

DOI: https://doi.org/10.59295/sum9(176)2024_42

Publicat

2025-01-16

Număr

Secțiune

Статьи