IMPACTUL LUCRĂRII ÎN ECHIPĂ ASUPRA PROCESULUI DE MOTIVAȚIE ȘI IMPLICAREA ACADEMĂ A ELEVILOR

Mirela-Claudia MOMANU, Angela POTÂNG, Moldova State University

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Acest articol prezintă rezultatele unui studiu cantitativ realizat pentru a evidenția importanța muncii în echipă în
mediul academic, în special în contextul actual definit de tranziția la noile formate educaționale din cauza perioadei
de pandemie și post-pandemie. În mijlocul acestor schimbări, atingerea și menținerea aceluiași nivel de motivație,
colaborare și angajament academic, esențial pentru mediile de învățare de succes, a devenit provocatoare și dificilă.
Analiza metodelor de lucru preferate ale studenților a relevat faptul că munca în echipă are un impact favorabil asupra
creșterii motivației intrinseci pentru stimularea cunoașterii și experienței, asupra motivației extrinsece de identificare
și reglare, precum și asupra angajării academice a studenților. Considerăm că rezultatele acestei cercetări au o valoare
practică semnificativă pentru procesul educațional, permițând educatorilor să identifice metode de predare și evaluare
pe baza premisei că munca în echipă contribuie semnificativ la îmbunătățirea procesului de motivare și a comportamentului de implicare academică al studenților.
Cuvinte-cheie: angajament academic, motivație intrinsecă, motivație extrinsecă, lucru în echipă.

DOI: https://doi.org/10.59295/sum9(176)2024_48

Publicat

2025-01-16

Număr

Secțiune

Статьи