NIVELUL COMPETENȚEI DE COMUNICARE ÎN LIMBA ROMÂNĂ A ABSOLVENȚILOR ALOLINGVI DIN R. MOLDOVA: ASPECTE DE MONITORIZARE ȘI EVALUARE

Viorica GORAȘ-POSTICĂ, Moldova State University Silvia NASTASIU, ,,Nicolae Testemițanu” State University of Medicine and Pharmacy

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Studiul de față prezintă rezultatele unei investigații realizate recent în cadrul Universității de Stat de Medicină și Farmacie „Nicolae Testemițanu” din Chișinău, Republica Moldova, care a vizat auto-evaluarea percepțiilor
studenților mediciniști alolingvi față de nivelul de comunicare în limba română, ca limbă oficială a statului, dar și
ca instrument de integrare profesională și civică. Competențele de comunicare s-au analizat în raport cu prevederile
standard din Curriculumul național de Limba și literatura română, în baza căruia s-au pregătit absolvenții, actuali
studenți mediciniști, dar și conform cu exigențele instituționale crescânde față de acestea, pentru integrarea ulterioară
a vorbitorilor în contextul socioprofesional din țară.
Cuvinte-cheie: curriculum, limba română, competențe de comunicare, absolvenți alolingvi, învățământ medical
superior.

DOI: https://doi.org/10.59295/sum5(185)2025_03

Publicat

2025-06-04

Număr

Secțiune

Статьи