NIVELUL COMPETENȚEI DE COMUNICARE ÎN LIMBA ROMÂNĂ A ABSOLVENȚILOR ALOLINGVI DIN R. MOLDOVA: ASPECTE DE MONITORIZARE ȘI EVALUARE
Viorica GORAȘ-POSTICĂ, Moldova State University Silvia NASTASIU, ,,Nicolae Testemițanu” State University of Medicine and Pharmacy
Rezumat
Studiul de față prezintă rezultatele unei investigații realizate recent în cadrul Universității de Stat de Medicină și Farmacie „Nicolae Testemițanu” din Chișinău, Republica Moldova, care a vizat auto-evaluarea percepțiilor
studenților mediciniști alolingvi față de nivelul de comunicare în limba română, ca limbă oficială a statului, dar și
ca instrument de integrare profesională și civică. Competențele de comunicare s-au analizat în raport cu prevederile
standard din Curriculumul național de Limba și literatura română, în baza căruia s-au pregătit absolvenții, actuali
studenți mediciniști, dar și conform cu exigențele instituționale crescânde față de acestea, pentru integrarea ulterioară
a vorbitorilor în contextul socioprofesional din țară.
Cuvinte-cheie: curriculum, limba română, competențe de comunicare, absolvenți alolingvi, învățământ medical
superior.