ASPECTE PRAXIOLOGICE ALE FORMĂRII COMPETENȚEI DE COMUNICARE ÎN LIMBA STRĂINĂ LA ADULTI PRIN UTILIZAREA TIC Î
Angela SÎRGHI, ,,Nicolae Testemitanu” State University of Medicine and Pharmacy Maia ȘEVCIUC, Moldova State University
Rezumat
În contextul provocărilor actuale care influențează profund societatea și economia, dezvoltarea competenței
de comunicare în limbi străine la adulți devine crucială din multiple perspective: comunicarea interculturală,
oportunitățile de creștere personală și profesională, precum și accesul la resurse și informații necesare unei viziuni
globale. Studiul privind integrarea TIC în educație a evidențiat potențialul acestora în procesul de învățare a unei
limbi străine, facilitând extinderea cunoștințelor socioculturale ale adulților și contribuind la depășirea barierelor psihologice legate de utilizarea limbii ca instrument de comunicare. Cercetarea a demonstrat că tehnologiile
informaționale și de comunicare sprijină integrarea formabililor adulți într-un mediu lingvistic, oferindu-le acces
la materiale autentice adaptate intereselor lor, precum și posibilitatea de a interacționa online cu comunități profesionale sau alți adulți.
Cuvinte-cheie: adulți; competență de comunicare; tehnologii informaționale; nevoile de învățare.