ASPECTE PRAXIOLOGICE ALE FORMĂRII COMPETENȚEI DE COMUNICARE ÎN LIMBA STRĂINĂ LA ADULTI PRIN UTILIZAREA TIC Î

Angela SÎRGHI, ,,Nicolae Testemitanu” State University of Medicine and Pharmacy Maia ȘEVCIUC, Moldova State University

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

În contextul provocărilor actuale care influențează profund societatea și economia, dezvoltarea competenței
de comunicare în limbi străine la adulți devine crucială din multiple perspective: comunicarea interculturală,
oportunitățile de creștere personală și profesională, precum și accesul la resurse și informații necesare unei viziuni
globale. Studiul privind integrarea TIC în educație a evidențiat potențialul acestora în procesul de învățare a unei
limbi străine, facilitând extinderea cunoștințelor socioculturale ale adulților și contribuind la depășirea barierelor psihologice legate de utilizarea limbii ca instrument de comunicare. Cercetarea a demonstrat că tehnologiile
informaționale și de comunicare sprijină integrarea formabililor adulți într-un mediu lingvistic, oferindu-le acces
la materiale autentice adaptate intereselor lor, precum și posibilitatea de a interacționa online cu comunități profesionale sau alți adulți.
Cuvinte-cheie: adulți; competență de comunicare; tehnologii informaționale; nevoile de învățare.

DOI: https://doi.org/10.59295/sum5(185)2025_04

Publicat

2025-06-04

Număr

Secțiune

Статьи