STIMULAREA CREATIVITĂȚII LA ELEVII DE VÂRSTĂ GIMNAZIALĂ ÎN CADRUL INSTRUIRII

Marina SOFRONI, Instituția Publică Gimnaziul „Victor Ciutac”, s. Șirăuți, r. Briceni Vasile PANICO, Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

În lucrare sunt examinate unele idei referitor la conceptul, componentele și condițiile pedagogice de formare și
dezvoltare a creativității la elevii de vârstă gimnazială. Condițiile pedagogice de formare și dezvoltare a creativității
la elevi au fost detectate în baza următoarelor concepte teoretice și praxiologice: structura și componentele de bază
ale creativității; funcțiile profesorului școlar – manager al procesului de instruire și lider al clasei de elevi; specificul
dezvoltării elevilor de vârstă gimnazială; indicii de soluționare a sarcinilor și situațiilor-problemă; rezultatele experimentului de constatare; blocajele creativității și specificul disciplinei de învățământ; valoarea atitudinilor de învățare
orientate spre susținerea energetică a activității de formare și dezvoltare a creativității la elevi.
Cuvinte-cheie: conceptul și componentele creativității, stimularea creativității, capacitățile și atitudinile de
învățare creativă, profesorul școlar – manager al clasei de elevi și al procesului de instruire.

DOI: https://doi.org/10.59295/sum5(185)2025_07

Descărcări

Publicat

2025-06-04

Număr

Secțiune

Статьи