NOILE EDUCAȚII VS CURRICULA ȘCOLARĂ ÎN VIZIUNEA PEDAGOGIEI PROSPECTIVE Î

Veronica CLICHICI, Moldova State University

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

În prezentul articol științific elucidăm referințe de dezvoltare a noilor educații vizavi de curricula școlară în viziunea pedagogiei prospective la nivel european și național. Societatea supertehnologizată în secolul al XXI-lea este
dominat de cercetare, inovație, creativitate prin noi modele ale educației și abordări ale dezvoltării contemporane,
iar în Republica Moldova documentele de politici curriculare înșăși capătă noi valențe prin valorificarea concepției
învățarea pe tot parcursul vieții. În sens descriptiv, abordăm evoluții științifice ale cercetătorilor europeni în domeniul curricula Noilor educații din perspectiva prospectivă, prin reprezentanții săi: G. Berger, B. Suchodolski, G. de
Landsheere, G.Văideanu. Noile educații în curricula școlară între necesitatea și actualitatea societății cunoașterii
identifică direcții de integralizare prin competențele-cheie stipulate de Comisia Europeană.
Cuvinte-cheie: noile educații, curricula școlară, pedagogie prospectivă, competențe-cheie europene.

DOI: https://doi.org/10.59295/sum5(185)2025_08

Publicat

2025-06-04

Număr

Secțiune

Статьи