PARTICULARITĂȚI ALE MOTIVAȚIEI PENTRU ÎNVĂȚARE LA STUDENȚI – CADRU EXERIMENTAL
Corneliu RADU, Academia ,,Ștefan cel Mare” Nadejda BUTNARI, Universitatea de Stat din Moldova
Rezumat
Articolul de față scoate în evidență importanța motivației pentru învățare prin prisma triplei sale ipostaze: ca premisă sau factor ce direcţionează studentul spre actul învăţării, ca mijloc cu rol de implicare şi susţinere în învăţare
şi ca rezultat sau produs al învățării, exprimând o stare de concordanţă a studentului cu obiectivele educaţionale. În
acest context, sunt reflectate rezultatele experimentului psihopedagogic cu referire la motivația pentru învățare a
studenților, la etapa de constatare. Rezultatele obținute atestă nivelul motivației pentru învățare, tipul de motivație
și tipurile de motive dominante pentru învățare la studenți. Cercetarea evidențiază corelații ale motivației pentru
învățare la studenți cu vârsta și studiile finalizate ale studenților.
Cuvinte-cheie: motivație pentru învățare, motivație extrinsecă, motivație intrinsecă, motive, studenți, cadru
experimental.