ASIMILAREA DE CĂTRE ELEVI A VALORILOR MORAL-RELIGIOASE PRIN UTILIZAREA PILDELOR MÂNTUITORULUI ȘI A FABULELOR CULTE ÎN CONTEXTUL MODELULUI-PILOT „PILDA”
Adrian-Florentin DĂSCĂLESCU, Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău
Rezumat
Implementarea unui program educațional săptămânal intitulat PILDA a vizat integrarea pildelor biblice și a fabulelor culte în cadrul orelor de religie și limba română, precum și implicarea elevilor în activități extrașcolare, pentru
dezvoltarea comportamentului moral-religios al acestora. Programul a implicat 120 de elevi din ciclul gimnazial,
de la Liceul Tehnologic „Oltea Doamna”, folosind metode interactive, precum analiza grafică, lectura, dezbaterea
și aplicarea practică. Rezultatele au indicat o creștere semnificativă a interesului pentru educația moral-religioasă,
îmbunătățirea cunoștințelor biblice, aprofundarea relației cu semenii, familia și Biserica, precum și adoptarea unor
comportamente empatice și responsabile.
Cuvinte cheie: educație moral-religioasă, pilde, fabule, program educațional.