COMUNICAREA BAZATĂ PE CULTURĂ EMOȚIONALĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL SUPERIOR – DEZIDERAT AL CONTEMPORANEITĂȚII
Radu-Gabriel ICHIM, ”Ion Creanga” State Pedagogical University of Chisinau
Rezumat
În cadrul învățământului superior contemporan, lucrarea evidențiază importanța culturii emoționale în procesul
de comunicare universitară, considerând dezvoltarea acestei dimensiuni un deziderat al contemporaneității. Lucrarea
abordează probleme actuale ale comunicării academice, evidențiind dificultăți de interacțiune între cadrele didactice
universitare și studenți, generate de carențele emoționale ale cadrelor didactice, precum și provocările integrării
emoționale a studenților în mediul universitar. În final, se susține necesitatea unei paradigme educaționale centrate
pe comunicare empatică, propunând direcții de intervenție precum formarea competențelor emoționale ale cadrelor didactice universitare, dezvoltarea unui curriculum axat pe dimensiunea afectivă și promovarea autoeducației
emoționale. Astfel, demersul investigațional contribuie la consolidarea unei viziuni pedagogice care valorifică dimensiunea emoțională a comunicării, oferind repere teoretico-practice pentru eficientizarea comunicării profesionale
cu studenții.
Cuvinte-cheie: comunicare, cultură emoțională, comunicare academică, comunicare bazată pe cultura
emoțională, competențe emoționale.