FACTORI ȘI PRINCIPII PSIHOPEDAGOGICE DE GESTIONARE A SITUAȚIILOR DE STRES ÎN PROCESUL EDUCAȚIONAL

Maria-Gabriela ILISIE, ”Ion Creangă” State Pedagogical University, Chișinău

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Articolul prezintă factorii și principiile psihopedagogice de gestionare a stresului profesional al cadrelor didactice în procesul educațional. Analiza literaturii de specialitate demonstrează că există factori stresori care
influențează activitatea profesională a cadrelor didactice. În contextul dat, se prezintă mai multe tipuri de stres:
stresul produs de procesul de învățământ, stresul provenit din atitudinea părintelui, stresul din clasa de elevi.
Cadrul normativ al gestionării stresului profesional are la bază principiile psihopedagogice, mai ales, principiile
de pedagogie practică, care prevăd anumite acțiuni întreprinse în relaționarea profesorului și a actorilor implicați
în procesul educațional.
Cuvinte-cheie: factori, principii psihopedagogice, stres, profesor, proces educațional, relație, comunicare.

DOI: https://doi.org/10.59295/sum5(185)2025_17

Publicat

2025-06-04

Număr

Secțiune

Статьи