STUDIU DE CAZ: APLICAREA INTELIGENȚEI ARTIFICIALE (IA) ÎN EDUCAȚIE

Maria BELDIGA, Tudor BRAGARU, Universitatea de Stat din Moldova

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Educația contemporană se confruntă cu numeroase provocări, cum ar fi accesul inegal la resurse educaționale, metode de predare învechite și dificultăți în personalizarea procesului de învățare pentru fiecare elev. Aceste probleme
duc la inegalități în performanțele școlare și la o rată ridicată de abandon școlar. Integrarea tehnologiilor avansate,
cum ar fi Inteligența Artificială (IA), poate oferi soluții inovatoare pentru a aborda aceste provocări. Scopul acestui
studiu de caz este de a explora modul în care Inteligența Artificială poate fi aplicată în sistemul educațional pentru
a îmbunătăți calitatea și accesibilitatea educației. Studiul își propune să identifice beneficiile și provocările asociate
cu utilizarea IA în educație și să ofere recomandări pentru implementarea eficientă a acestei tehnologii. Obiectivele
Studiului sunt: Analiza Impactului IA asupra Procesului de Învățare; Identificarea Beneficiilor IA pentru Profesori;
Evaluarea Provocărilor și Riscurilor; Recomandări pentru Implementare.
Cuvinte-cheie: Inteligență Artificială (IA), Educație personalizată, Tehnologii educaționale, Învățare adaptivă, Analiza datelor educaționale, Algoritmi de învățare automată, Inovație în educație, Eficiența predării,
Confidențialitatea datelor, Echitate în educație.

DOI: https://doi.org/10.59295/sum5(185)2025_26

Publicat

2025-06-04

Număr

Secțiune

Статьи