INTEGRAREA CONȚINUTURILOR JOCULUI DE RUGBY ÎN LECȚIILE DE EDUCAȚIE FIZICĂ LA NIVEL LICEAL: PREMISE METODOLOGICE ȘI VALENȚE FORMATIVE

Marian UDROIU, Liceul Teoretic „Marin Preda”, București, România

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Studiul analizează impactul integrării conținuturilor jocului de rugby în lecțiile de educație fizică la nivel liceal,
având ca scop optimizarea procesului instructiv-formativ prin valorificarea valențelor formative ale acestui sport.
Obiectivele cercetării au vizat selectarea și structurarea conținuturilor specifice rugbyului, fundamentarea metodologică a aplicării acestora în demersul didactic și evaluarea influenței asupra dezvoltării motricității elevilor. Plecând de
la ipoteza că aplicarea mijloacelor din rugby contribuie semnificativ la dezvoltarea capacităților motrice generale și
specifice, cercetarea a evidențiat corelații funcționale între elementele tehnico-tactice ale jocului și calitățile motrice
dominante. Metodologia elaborată asigură un cadru didactic coerent și progresiv pentru dezvoltarea competențelor
motrice generale și specifice disciplinei, contribuind concomitent la formarea trăsăturilor de personalitate ale elevilor,
prin cultivarea spiritului de echipă, a responsabilității, a perseverenței și a capacității de adaptare în contexte variate
de învățare motrică, aspecte esențiale în dezvoltarea armonioasă și integrată a acestora.
Cuvinte-cheie: educație fizică, rugby, motricitate, metodologie, conținuturi curriculare, elevi de liceu.

DOI: https://doi.org/10.59295/sum5(185)2025_27

Descărcări

Publicat

2025-06-04

Număr

Secțiune

Статьи