MONITORIZAREA CURRICULUMULUI DIN PERSPECTIVA DEZVOLTĂRII GÂNDIRII: STUDIU BAZAT PE PERCEPȚIILE ELEVILOR
Raisa CERLAT, Universitatea de Stat din Moldova
Rezumat
Studiul explorează impactul curriculumului școlar asupra dezvoltării gândirii elevilor, analizând percepțiile acestora asupra activităților educaționale. Cercetarea evidențiază tipurile de gândire cel mai frecvent stimulate și relevă
modul în care metodele didactice contribuie la formarea competențelor cognitive. De asemenea, sunt investigate
frecvența și eficiența activităților care încurajează analiza, gândirea creativă, reflecția și colaborarea, alături de rolul
profesorilor în monitorizarea progresului elevilor. Rezultatele sugerează necesitatea diversificării strategiilor didactice și a adaptării conținutului educațional pentru a stimula gândirea critică, strategică și practică. În final, studiul
include propuneri ale elevilor privind îmbunătățirea procesului educațional, punând accent pe metode interactive,
aplicabilitate reală și integrarea tehnologiei în învățare.
Cuvint- cheie: curriculum, monitorizare, gândire, educație, elevi, strategii didactice, învățare activă, eficientizare
curriculară.