PERCEPȚIA CADRELOR DIDACTICE ASUPRA CURRICULUMULUI ACTUAL

Ana TARNOVSCHI, Universitatea de Stat din Moldova

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Acest articol examinează percepția cadrelor didactice asupra curriculumului școlar actual, punând accent pe
relevanța, impactul și provocările pe care acesta le întâmpină în contextul educațional actual. Studiul analizează modul în care curriculumul influențează dezvoltarea cognitivă, emoțională și socială a elevilor, subliniind
importanța unui curriculum care să fie nu doar informativ, ci și formativ, sprijinind toate dimensiunile dezvoltării
acestora. De asemenea, se discută despre rolul procesului psihic al atenției în învățare, evidențiind cum nivelul de
concentrare al elevilor poate afecta în mod direct eficiența procesului educațional și performanțele lor academice.
Articolul propune soluții și recomandări bazate pe cercetări recente pentru îmbunătățirea curriculumului școlar,
ținând cont de punctele de vedere exprimate de cadrele didactice în urma unui studiu realizat în diverse școli din
Republica Moldova. Astfel, cercetarea contribuie la înțelegerea mai profundă a modului în care curriculumul poate
fi îmbunătățit pentru a răspunde nevoilor actuale ale elevilor și pentru a sprijini un proces educațional mai eficient
și echitabil.
Cuvinte-cheie: cadre didactice, percepția curriculumului școlar, dezvoltare cognitivă, atenția elevilor.

DOI: https://doi.org/10.59295/sum5(185)2025_31

Descărcări

Publicat

2025-06-04

Număr

Secțiune

Статьи