CURRICULUM NAȚIONAL ȘI DEZVOLTAREA CREATIVITĂȚII: PERSPECTIVE ALE PROFESORILOR DIN MOLDOVA

Svetlana TOLSTAIA, Moldova State University

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

În lumea de astăzi, caracterizată de schimbări rapide și incertitudine, creativitatea devine o abilitate cheie pentru
adaptarea și inovarea de succes. Această lucrare ne-am propus să examinăm dacă programa școlară ar trebui să promoveze creativitatea și gândirea creativă. În curriculă se de a dezvolta gândirea creativă la elevi. Cu toate acestea,
pentru atingerea acestui scop, este necesar să se ia în considerare conținutul și metodele de predare, asigurând un
echilibru între standardizare și libertatea creativă pentru a asigura dezvoltarea atât a cunoștințelor de bază, cât și a
creativității elevilor. În articol sunt prezintate rezultatele unui studiu al opiniilor profesorilor din Republica Moldova
cu privire la rolul curriculei și materialelor didactice din diverse discipline în dezvoltarea și modelarea creativității și
gândirii creative a elevilor.
Cuvinte-cheie: creativitate, gândire creativă, școală, elevi, programе educaționale, curricula.

DOI: htps://doi.org/10.59295/sum5(185)2025_32

Publicat

2025-06-04

Număr

Secțiune

Статьи