ASPECTE TEHNICO-ECONOMICE PRIVIND GESTIONAREA TERMINALELOR DE CONTAINERE

Laurenţiu DINU Universitatea Liberă Internaţională din Moldova

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Dezvoltarea transportului multimodal ese favorizată şi de situarea României la trei coridoare strategice ale Uniunii Europene. Pentru ca transportul de containere să fie eficient, se impune realizarea unei infrastructuri portuare adecvate. Portul Constanţa are o poziţie strategică, fiind situat la Coridorul European IV, dar el are nevoie de o dezvoltare pe mai multe direcţii pentru a ajunge la nivelul exigenţelor mondiale. Potrivit datelor statistice, traficul de containere are o evoluţie ascendentă. Pentru a obţine o valoare adăugată cât mai mare, se impune un management public portuar eficient. Din această perspectivă, administraţia porturilor maritime este chemată să coordoneze multitudinea de operatori portuari privaţi din portul Constanţa. Cuvinte-cheie: multimodalitate, transport multimodal, management, trafic, containere, terminale de containere, prag de rentabilitate.

Publicat

2014-03-14

Număr

Secțiune

Articole