POLITICI ECONOMICE APLICATE MEDIULUI DE AFACERI DIN DOMENIUL TURISMULUI DIN REPUBLICA MOLDOVA

Victor CIOBANU Universitatea de Stat din Molodva

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

În acest articol s-a realizat un studiu privind rolul politicilor economice adoptate de Republica Moldova în ultimii ani și determinarea impactului produs sau așteptat în rezultatul implementării politicilor atât asupra agenților economici din domeniul turismului, cât și asupra veniturilor la bugetul de stat. Scopul studiului constă în examinarea modificărilor operate în cadrul normativ, abordate prin prisma politicii bugetar- fiscale, pornind de la dereglementarea unor aspecte ale cerințelor de desfășurare a activității de întreprinzător, precum și prin oferirea unor mecanisme simplificate de desfășurare a activității economice. Rezultatele obținute pot servi drept bază pentru menținerea abordărilor actuale sau elaborarea de noi propuneri de politici economice, în scopul impulsionării, inițierii și dezvoltării afacerilor în turism. Cuvinte-cheie: turism, strategie turism, cadru normativ, politici economice, politică bugetar-fiscală, CBTM, venituri, TVA, HORECA, ghizi de turism, casă rurală, zone turistice naționale.

Publicat

2020-03-19

Număr

Secțiune

Articole