GENERAȚII CONTEMPORANE (BABY BOOMERS, X, Y, Z, ALPHA) ȘI FORME SPECIFICE DE COMUNICARE

Mariana TACU Universitatea de Stat din Moldova

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

În diferite perioade de timp, comunicarea a fost reprezentată de anumite particularități, care reflectă într-o anumită măsură identitatea unei societăți, dar și formele specifice de a comunica ale anumitor generații. Într-o societate de tip network putem primi diverse identități, reprezentate de profiluri funcționale în cadrul anumitor comunități virtuale, la care putem adera ținând cont de mediu, vârstă, interese, domeniul de activitate etc. În prezent, putem vorbi de cinci ge- nerații contemporane (Baby Boomers, X, Y, Z, Alpha) din perspectiva transformărilor la care au asistat și care, incontestabil, au influențat modul de viață al acestora, la nivel cognitiv, afectiv și comportamental.

Varietatea factorilor ce contribuie la formarea mentalității unei generații este una foarte mare. Cei de natură comuni- cativă determină modul în care se utilizează un cod non-afin, canalul de interferență și este analizat contextul. Problema identităţii unei generații în contextul comunicării în societatea informaţională este strâns legată de un anumit „cine?”, reprezentat de o generație sau alta, cu o identitate atât reală, cât și virtuală, în continuă evoluţie.

Cuvinte-cheie: generații, comunicare, noile media, nativi digitali, tehnologizare, interacțiune, dispozitive electronice, utilizator, mobilitate, identitate virtuală.

DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7310359

Publicat

2023-07-27

Număr

Secțiune

Articole