DEZVOLTAREA COMERȚULUI ELECTRONIC ÎN REPUBLICA MOLDOVA

Nadejda NAZAR, Universitatea de Stat din Moldova

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Formularea propunerilor pentru dezvoltarea comerțului electronic a fost efectuată în baza cercetărilor acestui proces pe piața internă și externă a Republicii Moldova. În lucrare s-au folosit metode științifice generale de cercetare:
analiza și sinteza, grupările, metodele economico-statistice de cercetare. Lista referințelor utilizate este rezultată la
sfârșitul lucrării. Comerțul electronic este un sector al economiei care include tranzacțiile comerciale și financiare,
procesele de afaceri și alte acțiuni desfășurate pe Internet: publicitate, vânzări, achiziții, plata pentru bunuri și servicii. Principalele avantaje ale comerțului electronic sunt reducerea costurilor, extinderea publicului țintă și reducerea
numărului de intermediari. Comercializarea bunurilor prin intermediul platformelor de comerț electronic pe piața
Republicii Moldova înregistrează creșteri semnificative.
Examinarea procesului e-Commerce (tipurile, platformele online, avantaje și dezavantaje) pe piața mondială și
autohtonă. Studierea particularităților de dezvoltare a comerțului electronic în Republica Moldova. Elaborarea propunerilor pentru îmbunătățirea e-Commerce în republică.
Cuvinte-cheie: e-Commerce, magazine online, licitații online, plăți online, vânzări, publicitate, tranzacții
comerciale.

DOI: https://doi.org/10.59295/sum11(3)2024_09

Descărcări

Publicat

2024-09-30

Număr

Secțiune

Articole