OPTIMIZAREA PROCESELOR DE VÂNZARE ÎN INDUSTRIA TEHNICII AGRICOLE PRIN IMPLEMENTAREA ISTRUMENTELOR AVANSATE DE CERCETARE DE PIAȚĂ
Maria HĂMURARU, Natalia APETRII, Universitate de Stat din Moldova
Rezumat
Scopul articolului vizează analiza modalităților de adaptare a strategiilor de vânzare prin cercetarea segmentului de clienți, evidențiind aplicarea instrumentelor moderne de cercetare a pieței ca mijloc eficient de optimizare a
proceselor de vânzare. Metodologie: În calitate de instrument modern de cercetare se utilizează tehnologia inteligentă Data Mining în vederea identificării factorilor ce influențează asupra comportamentului consumatorilor de
tehnică agricolă, a preferințelor și nevoilor clienților, segmentarea lor după activitatea de bază, precum și modul
în care datele obținute din cercetarea de piață pot ghida elaborarea și personalizarea strategiilor de vânzare. Au fost
trasate tendințele viitoare și recomandări pentru companiile din industria tehnicii agricole, subliniind importanța
continuă a adaptării la schimbările din piață.
Cuvinte cheie: cercetarea pieței, tehnologia data mining, optimizarea vânzărilor, strategii de marketing.