ABORDĂRI PRIVIND FENOMENUL BLOGGINGULUI ÎN JURNALISMUL PROFESIONIST
Ludmila RUSNAC, Universitatea de Stat din Moldova
Rezumat
Industria mediatică s-a aflat întotdeauna în pas cu timpul și progresele în domeniul tehnologiilor și trebuie să
își extindă continuu posibilitățile și instrumentele de lucru. Actualmente jurnaliștii tind să asimileze programe noi
de prelucrare a informațiilor, să dețină abilități de redactare și machetare a textului, să aplice metode interactive în
conținuturile lor. Cu toate că blogurile devin, din an în an, tot mai populare și realizează parțial mai multe funcții
mediatice, totuși, în sens profesional, activitatea pe blog nu poate fi considerată jurnalism în adevăratul sens al cuvântului. Menționăm faptul că atât jurnalismul profesionist, tradițional, cât și cel civic sau de alternativă au ca finalitate a
activității formarea și influențarea opiniei publice, dar și a agendei publice și, în acest context, trebuie să se realizeze
responsabil, urmând anumite reguli și respectând anumite exigențe, inclusiv standardele de obiectivitate.
Cuvinte-cheie: mass-media, jurnalist, Internet, blogging, politică editorială, jurnalism cetățenesc, etică profesională.