Salt la conținutul principal
Salt la meniul principal de navigare
Salt la subsolul site-ului
Open Menu
Științe ale Educației
Curent
Arhivă
Despre revistă
Despre revistă
Înregistrare manuscrise
Declarația de confidențialitate
Caută
Autentificare
Acasă
/
Arhivă
/
Nr. 5 (2008)
Nr. 5 (2008)
Publicat:
2022-11-08
Număr complet
Cuprins
Статьи
MISIUNEA ŞI VALORILE UNIVERSITĂŢII DE STAT DIN MOLDOVA
Gheorghe CIOCANU Rectorul Universităţii de Stat din Moldova
USM ADMIN
05-08
01 p05-08.pdf
CADRUL NAŢIONAL AL CALIFICĂRILOR * CALIFICĂRILE PROFESIONALE, FINALITĂŢI ALE ÎNVĂŢĂMÂNTULUI UNIVERSITAR
Elena MURARU, Otilia DANDARA, Angela SPINEI Centrul de Cercetări Ştiinţifice „Politici Educaţionale în Învăţământul Superior”
USM ADMIN
09-14
02 p09-14.pdf
LINIAMENTE ALE MODERNIZĂRII SISTEMULUI DE ÎNVĂŢĂMÂNT DIN REPUBLICA MOLDOVA
Vladimir GUŢU, Mihai PAIU Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
15-20
03 p15-20.pdf
REPERE CONCEPTUALE PRIVIND IMPLEMENTAREA ŞI ÎMBUNĂTĂŢIREA SISTEMULUI DE MANAGEMENT AL CALITĂŢII ÎN INSTITUŢIILE DE ÎNVĂŢĂMÂNT SUPERIOR DIN REPUBLICA MOLDOVA
Elena MURARU, Otilia DANDARA, Angela SPINEI Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
21-27
04 p21-27.pdf
ORIENTĂRI STRATEGICE PRIVIND RENOVAREA ÎNVĂŢĂMÂNTULUI SUPERIOR DIN REPUBLICA MOLDOVA
Victoria COJOCARU Academia de Ştiinţe din Republica Moldova
USM ADMIN
28-31
05 p28-31.pdf
EDUCATION FOR ALL IN ACTION: ACHIEVEMENTS AND CHALLENGES
Larisa VÎRTOSU Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
32-37
06 p32-37.pdf
PROBLEMA FORMĂRII MATURITĂŢII ŞCOLARE ŞI A COMPORTAMENTELOR DE BAZĂ ÎN PREŞCOLARITATE
Stela CEMORTAN Institutul Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
38-41
07 p38-41.pdf
ASPECTE EVOLUTIVE ÎN PARADIGMA DIDACTICII UNIVERSITARE
Viorica GORAŞ-POSTICĂ Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
42-45
08 p42-45.pdf
MOTIVAŢIA PENTRU CARIERA DIDACTICĂ – CONDIŢIE IMPORTANTĂ A PROGRESULUI SOCIAL
Georgeta PÂNIŞOARĂ, Ion-Ovidiu PÂNIŞOARĂ Universitatea din Bucureşti, România
USM ADMIN
46-53
09 p46-53.pdf
ОСНОВЫ МОТИВАЦИИ САМОСТОЯТЕЛЬНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ СТУДЕНТОВ
Валентина БОТНАРЬ, Валентина ГЕЛЛО Тираспольский государственный университет
USM ADMIN
54-58
10 p54-58.pdf (Русский)
FORMAREA CONTINUĂ A PERSONALULUI DIDACTIC ÎN ROMÂNIA – MODELE ŞI DISCUŢII
Valentin Cosmin BLÂNDUL Universitatea din Oradea, România
USM ADMIN
59-62
11 p59-62.pdf
METODE DE EVALUARE ÎN INSTRUIREA LA DISTANŢĂ
Natalia PLEŞCA Catedra Tehnologii de Programare
USM ADMIN
63-67
12 p63-67.pdf
VALENŢELE FORMATIVE ALE EVALUĂRII ÎN CADRUL MEDIULUI UNIVERSITAR
Otilia CLIPA Universitatea „Ştefan cel Mare”, Suceava, România
USM ADMIN
68-71
13 p68-71.pdf
CURRICULUMUL UNIVERSITAR CA OBIECT AL EVALUĂRII: ABORDARE SISTEMICO-HOLISTICĂ
Ludmila DARII Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
72-76
14 p72-76.pdf
ŞCOALA ŞI COMUNITATEA – PARTENERE ÎN EDUCAŢIE
Camelia STĂICULESCU Academia pentru Studii Economice, Bucureşti, România
USM ADMIN
77-82
15 p77-82.pdf
EDUCAŢIA PROSPECTIVĂ - DIMENSIUNE A EVOLUŢIEI ŞI PROGRESULUI
Viorelia LUNGU Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
83-85
16 p83-85.pdf
FAMILIA CA INSTITUŢIE DE SOCIALIZARE DE GEN
Valentina BODRUG-LUNGU Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
86-91
17 p86-91.pdf
VARIABILE SOCIALE ŞI PEDAGOGICE PRIVIND EDUCAŢIA PENTRU CETĂŢENIA DEMOCRATICĂ
Tatiana RACU Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
92-95
18 p92-95.pdf
VALENŢELE FORMATIVE ALE ACTIVITĂŢILOR ARTISTICO-PLASTICE ÎN DEZVOLTAREA CREATIVITĂŢII COPILULUI DE VÂRSTĂ PREŞCOLARĂ
Elena DĂNESCU Universitatea din Piteşti, România
USM ADMIN
96-99
19 p96-99.pdf
DEZVOLTAREA CREATIVITГЮII LA STUDENЮII FACULTГЮILOR INGINEREЄTI PRIN REZOLVAREA PROBLEMELOR POZIЮIONALE ЄI METRICE
Angela POPESCUL Catedra Єtiinюe ale Educaюiei
USM ADMIN
100-103
20 p100-103.pdf
PROCESUL DE ELABORARE A MANUALULUI ELECTRONIC ÎN CONCEPTUL PARADIGMEI UMANISTE ŞI A TEORIEI SISTEMELOR BIOECOLOGICE
Elena RAILEAN Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
104-111
21 p104-111.pdf
INTERDISCIPLINARITATEA CA STRUCTURĂ DE DEZVOLTARE A UNUI OPŢIONAL
Daniel Ovidiu CROCNAN Centrul Naţional de Formare a Personalului din Învăţământul Preuniversitat, Bucureşti (România)
USM ADMIN
112-114
22 p112-114.pdf
COMPETENŢELE INTERCULTURALE: DEFINIRE ŞI PARTICULARITĂŢI
Argentina CHIRIAC Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
115-119
23 p115-119.pdf
EXIGENŢELE ANGAJATORILOR VIZAVI DE COMPETENŢELE PROFESIONALE ALE TINERILOR SPECIALIŞTI
Ana DABIJA Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
120-124
24 p120-124.pdf
ПОДГОТОВКA ПЕДАГОГОВ ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ОБУЧЕНИЯ В КОНТЕКСТЕ КОМПЕТЕНТНОСТНОГО ПОДХОДА
Елена ГНАТЫШИНА Челябинский государственный педагогический университет
USM ADMIN
125-126
25 p125-126.pdf (Русский)
SPECIFICUL COMUNICĂRII ÎN SALA DE CLASĂ
Daliana TASCOVICI Universitatea „Spiru Haret”, Bucureşti, România
USM ADMIN
127-130
26 p127-130.pdf
DECIZII DE RISC – TENDINŢĂ CĂTRE SUCCES
Rodica PRODAN Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
131-136
27 p131-136.pdf
MANAGEMENTUL RELAŢIILOR DE COMUNICARE ÎNTR-O CLASĂ DE ELEVI
Ionuţ VLĂDESCU Universitatea „Ovidius”, Constanţa, România
USM ADMIN
137-145
28 p137-145.pdf
JEAN-JACQUES ROUSSEAU (1712-1778) (Partea I)
Sorin CRISTEA Universitatea Bucureşti, România
USM ADMIN
146-150
29 p146-150.pdf
ABORDAREA CONSTRUCTIVĂ A CONFLICTULUI ÎN CUPLURILE TINERE
Inga RUSU, Carolina PLATON Catedra Psihologie
USM ADMIN
151-154
30 p151-154.pdf
O ISTORIE RECENTĂ „POVESTITĂ”: DISCURS ŞI REPREZENTARE DESPRE 1989
Natalia COJOCARU Catedra Psihologie
USM ADMIN
155-158
31 p155-158.pdf
ETIOPATOGENIA ULCERULUI GASTRIC ŞI DUODENAL
Veronica CALANCEA Catedra Psihologie
USM ADMIN
159-163
32 p159-163.pdf
DIMENSIUNILE IMAGINII DE SINE
Sofiana TOCARI Catedra Psihologie
USM ADMIN
164-166
33 p164-166.pdf
ОСОБЕННОСТИ ИСПОЛЬЗОВАНИЯ МЕХАНИЗМОВ ПСИХОЛОГИЧЕСКОЙ ЗАЩИТЫ У НЕВРОТИЧЕСКОЙ ЛИЧНОСТИ
Людмила АНЦИБОР, Анна КАТАЛИЙЧУК Кафедра психологии
USM ADMIN
167-171
34 p167-171.pdf (Русский)
ВЛИЯНИЕ ЭМОЦИОНАЛЬНОЙ РЕГУЛЯЦИИ ВОСПИТАТЕЛЯ НА ТРУДОВУЮ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
Ольга КОРОЙ Государственный педагогический университет им. Иона Крянгэ
USM ADMIN
172-174
35 p172-174.pdf (Русский)
СУБЪЕКТИВНОЕ БЛАГОПОЛУЧИЕ КАК ФАКТОР САМОАКТУАЛИЗАЦИИ
Светлана ТОЛСТАЯ Кафедра психологии
USM ADMIN
175-178
36 p175-178.pdf (Русский)
CARACTERISTICILE PROCESULUI DE ADAPTARE PSIHOSOCIALĂ A STUDENŢILOR LA MEDIUL UNIVERSITAR
Elena PUZUR Catedra Psihologie
USM ADMIN
179-183
37 p179-183.pdf
UNELE ASPECTE ALE FORMĂRII COMPETENŢELOR DE APLICARE A FORMELOR GRAMATICALE ALE SUBSTANTIVULUI LA COPII
Valentina MÎSLIŢCHI Universitatea de Stat din Tiraspol
USM ADMIN
184-190
38 p184-190.pdf
MONITORIZAREA CITIRII INDIVIDUALE
Daniela PASCARU Catedra Limbă Engleză
USM ADMIN
191-192
39 p191-192.pdf
CRITERII DE EVALUARE A CREATIVITĂŢII ARTISTICE LA STUDENŢI ÎN CADRUL CURSULUI DE ARTĂ TEXTILĂ
Olimpiada ARBUZ-SPATARI, Ana SIMAC Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă”
USM ADMIN
193-197
40 p193-197.pdf
MODELE DE EFICIENTIZARE A ACŢIUNII MUZICAL-ARTISTICE A ELEVULUI
Vladimir BABII Universitatea de Stat „Alecu Russo”
USM ADMIN
198-202
41 p198-202.pdf
SEMNIFICAŢIA ŞI ACTUALITATEA CONCEPTULUI DE TACT PEDAGOGIC
Ana ARŞER, Irina MELNIC Catedra Limbă Franceză
USM ADMIN
203-205
42 p203-205.pdf
ВЫВОД ФОРМУЛЫ ПЛОЩАДИ ЛЮБОГО ЧЕТЫРЁХУГОЛЬНИКА
Лина КИСЛЯКОВА МОУ «Рыбницкий теоретический лицей»
USM ADMIN
206-209
43 p206-209.pdf (Русский)
PROIECTAREA DIDACTICĂ ÎN ÎNVĂŢĂMÎNTUL SUPERIOR,
autor prof. univ. Vladimir Guţu
USM ADMIN
210-212
44 p210-212.pdf
DIDACTICA PENTRU ADULŢI DIN PERSPECTIVĂ MOTIVAŢIONALĂ
Maia ŞEVCIUC, dr. în pedagogie, conf. univ. Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
213-214
45 p213-214.pdf