Salt la conținutul principal
Salt la meniul principal de navigare
Salt la subsolul site-ului
Open Menu
Științe ale Educației
Curent
Arhivă
Despre revistă
Despre revistă
Înregistrare manuscrise
Declarația de confidențialitate
Caută
Autentificare
Acasă
/
Arhivă
/
Nr. 5 (2007)
Nr. 5 (2007)
Publicat:
2007-06-02
Număr complet
Cuprins
Статьи
ARGUMENT
Academician Gheorghe Rusnac, redactor-şef
USM ADMIN
5-10
01 p 5-10.pdf
USM: STAREA ACTUALĂ ŞI PERSPECTIVELE
Gheorghe RUSNAC, profesor universitar, academician
USM ADMIN
6-11
02 p 6-11.pdf
DEZVOLTAREA ÎNVĂŢĂMÂNTULUI SUPERIOR DIN REPUBLICA MOLDOVA
Viorelia MOLDOVAN-BĂTRÂNAC, Galina BULAT Ministerul Educaţiei şi Tineretului al Republicii Moldova
USM ADMIN
12-17
03 p 12-17.pdf
18 INTEGRAREA ŞTIINŢEI ŞI ÎNVĂŢĂMÂNTULUI SUPERIOR ÎN CONTEXTUL PROCESULUI DE LA BOLOGNA
Gheorghe RUSNAC, Vladimir GUŢU Centrul de Cercetări Ştiinţifice Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
18-20
04 p 18-20.pdf
CADRUL DE REFERINŢĂ AL EVALUĂRII PROGRAMELOR DE FORMARE ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL SUPERIOR
Vladimir GUŢU, Elena MURARU, Otilia DANDARA Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
21-26
05 p 21-26.pdf
STRATEGIA SCHIMBĂRII ÎNVĂŢĂMÂNTULUI SUPERIOR ROMÂNESC ŞI INTEGRAREA ÎN STRUCTURILE EUROPENE
Cristian Valentin HAPENCIUC, Vasile EFROS Universitatea „Ştefan cel Mare”, Suceava (România)
USM ADMIN
27-29
06 p 27-29.pdf
STANDARD DE FORMARE PROFESIONALĂ LA SPECIALITATEA 142.03 PEDAGOGIE ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PRIMAR
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” * Universitatea de Stat din Tiraspol
USM ADMIN
30-37
07 p 30-37.pdf
STATUTUL ŞTIINŢELOR EDUCAŢIEI (Sinteză)
Sorin CRISTEA Universitatea din Bucureşti (România)
USM ADMIN
38-43
08 P 38-43.pdf
EDUCAŢIA ÎN SOCIETATEA POSTMODERNĂ
Valentin Cosmin BLÂNDUL Universitatea din Oradea (România)
USM ADMIN
44-45
09 P 44-45.pdf
STUDII GEMELARE PRIVIND INTELIGENŢA REALIZATE DE GHEORGHE OANCEA-URSU
Mariana MARINESCU, Mihai BOTEA * Universitatea din Oradea * Spitalul Clinic Judeţean
USM ADMIN
46-51
10 p 46-51.pdf
REFERATUL CA INSTRUMENT AL MANAGEMENTULUI CALITĂŢII
Valentina CHICU Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
52-54
11 p 52-54.pdf
CURRICULUMUL DIN PERSPECTIVA DIVERSITĂŢII CULTURALE
Argentina CHIRIAC Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
55-58
12 p 55-58.pdf
PEDAGOGIA ÎNVĂŢĂRII INDIVIDUALE ÎN CADRUL UNIVERSITAR
Vladimir GUŢU, Ludmila DARII Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
59-64
13 p 59-64.pdf
CURRICULUMUL PREŞCOLAR ŞI NECESITATEA DEZVOLTĂRII LUI ÎN CONFORMITATE CU TEORIA NOILOR EDUCAŢII
Stela CEMORTAN Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
65-68
14 p 65-68.pdf
REPERE EPISTEMOLOGICE DIN PERSPECTIVA RELAŢIILOR DE CONTINUITATE ÎN ACTIVITATEA INSTITUŢIEI PREŞCOLARE ŞI ŞCOALA PRIMARĂ
Valentina PASCARI Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
69-72
15 p 69-72.pdf
DELIMITĂRI CONCEPTUALE ALE FENOMENULUI CONTINUITĂŢII: EDUCAŢIE PREŞCOLARĂ ŞI ÎNVĂŢĂMÂNT PRIMAR
Valentina PASCARI Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
73-78
16 p 73-78.pdf
CURRICULUM UNIVERSITAR: TENDINŢĂ SPRE INTEGRARE
Ludmila DARII Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
79-85
17 p 79-85.pdf
CÂTEVA PROBLEME ALE MOTIVAŢIEI ÎN FORMAREA COMPETENŢELOR COMUNICATIVE LA ORELE DE LIMBĂ ROMÂNĂ PENTRU ALOLINGVI
Estela STARICOV Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
86-88
18 p 86-88.pdf
IMPACTUL MOTIVAŢIEI ASUPRA FORMĂRII PROFESIONALE PSIHOPEDAGOGICE
Valentina BOCANCEA Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
89-92
19 p 89-92.pdf
ABORDAREA TEORETICĂ A FORMĂRII COMPETENŢELOR PROFESIONALE LA STUDENŢI
Maia ŞEVCIUC Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
93-95
20 p 93-95.pdf
DIMENSIUNEA DE GEN A FAMILIEI
Mariana BOTEZATU Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
96-100
21 p 96-100.pdf
STRATEGII DE APLICARE A JOCULUI ÎN EDUCAŢIA FAMILIALĂ A COPILULUI DE VÂRSTĂ ŞCOLARĂ MICĂ
Larisa CUZNEŢOV Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă”
USM ADMIN
101-105
22 p 101-105.pdf
CULTURA FAMILIEI: AUTOCUNOAŞTEREA, AUTOPERFECŢIONAREA ŞI CONFLICTUL INTERIOR
Larisa CUZNEŢOV Universitatea Pedagogică de Stat „I. Creangă”
USM ADMIN
106-111
23 p 106-111.pdf
PRIVIRE GENERALĂ ASUPRA SOCIALIZĂRII DE GEN A TINERILOR
Valentina BODRUG-LUNGU Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
112-116
24 p 112-116.pdf
PRIVIRE GENERALĂ ASUPRA FENOMENULUI VIOLENŢEI ÎN FAMILIE
Ludmila ZMUNCILA Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
117-121
25 p 117-121.pdf
ABORDAREA DE GEN A PEDAGOGIEI
Valentina BODRUG-LUNGU Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
122-126
26 p 122-126.pdf
STABILIREA COGNEMELOR CA ELEMENT INTEGRATIV ÎN BAZA RELAŢIEI INFORMAŢIE/COGNIŢIE
Tatiana CALLO Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
127-130
27 p 127-130.pdf
VALENŢELE FORMATIVE ALE LIMBAJULUI PEDAGOGIC
Maria SURUCEANU Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
131-135
28 p 131-135.pdf
CÂMPUL SEMANTIC ŞI ROLUL LUI ÎN DEZVOLTAREA LIMBAJULUI COPIILOR
Liuba CIOBANU-MOCANU Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
136-139
29 p 136-139.pdf
TEHNOLOGIA DIDACTICĂ – FACTOR AL EFICIENTIZĂRII PROCESULUI DE PREDARE–ÎNVĂŢARE
Silvia NUŢA, Olga CIOBANU Catedra Limba Franceză
USM ADMIN
140-142
30 p 140-142.pdf
143 TEHNOLOGIA DE FORMARE A COMPETENŢEI DIGITALE PRIN INCLUDEREA MANUALULUI ELECTRONIC ÎN PROCESUL DIDACTIC REAL
Elena RAILEAN Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
143-149
31 p 143-149.pdf
150 EDUCAŢIA TEHNOLOGICĂ: DILEME ŞI DESCHIDERI ACTUALE PRIVIND STRATEGIILE CENTRĂRII PE ELEV ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR ROMÂNESC – ANALIZA COMPARATIVĂ A PROGRAMELOR ŞCOLARE DIN ÎNVĂŢĂMÂNTUL OBLIGATORIU (domeniul pedagogie)
Venera-Mihaela COJOCARIU Universitatea din Bacău (România)
USM ADMIN
150-155
32 p 150-155.pdf
НРАВСТВЕННЫЙ АСПЕКТ ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО СТАНОВЛЕНИЯ БУДУЩЕГО ПЕДАГОГА
Светлана КОНСТАНТИНОВА Кафедра педагогических наук
USM ADMIN
156-159
33 p 156-159.pdf (Русский)
LECŢIA ÎN PERSPECTIVA DIDACTICII MODERNE. CONTRIBUŢIA LUI JAN AMOS COMENIUS
Ionuţ VLĂDESCU Universitatea „Andrei Şaguna”, Constanţa (România)
USM ADMIN
160-161
34 p 160-161.pdf
O NOUĂ ETAPĂ ÎN MODERNIZAREA ÎNVĂŢĂMÂNTULUI PREUNIVERSITAR LA CHIMIE
Galina DRAGALINA, Petru CHETRUŞ, Svetlana KUDRIŢKAIA, Nadejda VELIŞCO * Universitatea de Stat din Moldova * Ministerul Educaţiei şi Tineretului al Republicii Moldova
USM ADMIN
162-164
35 p 162-164.pdf
PROLEGOMENE LA O FILOSOFIE A ACTIVITĂŢILOR CORPORALE AUTOTELICE
PROLEGOMENE LA O FILOSOFIE A ACTIVITĂŢILOR CORPORALE AUTOTELICE 1 Boris BOGUŞ, Mihail EPURAN * Catedra Cultură Fizică şi Sport * Academia Naţională Educaţie Fizică şi Sport, Bucureşti (România)
USM ADMIN
165-172
36 p 165-172.pdf
FORMAREA PROFESORULUI-MUZICIAN PENTRU INSTRUIREA COPIILOR SUPRADOTAŢI
Tatiana BULARGA Universitatea de Stat din Bălţi „Alecu Russo”
USM ADMIN
173-175
37 p 173-175.pdf
MODELUL FUNCŢIONAL AL ACŢIUNII MUZICAL-ARTISTICE A ELEVULUI
Vladimir BABII Universitatea de Stat din Bălţi „Alecu Russo”
USM ADMIN
176-182
38 p 176-182.pdf
CUM EVALUĂM CĂUTAREA PE WEB?
Daliana TASCOVICI Universitatea ”Spiru Haret”, Bucureşti (România)
USM ADMIN
183-184
39 p 183-184.pdf
185 PORTOFOLIUL – INSTRUMENT EFICIENT DE EVALUARE A PERFORMANŢELOR STUDENŢILOR ÎN PREDAREA–ÎNVĂŢAREA DIDACTICII PSIHOLOGIEI
Tatiana REPIDA Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
185-190
40 p 185-190.pdf
ASPECTE PSIHOPEDAGOGICE ALE RELAŢIEI DINTRE AUTOCUNOAŞTERE ŞI AUTOEVALUARE
Ionuţ VLĂDESCU Universitatea „Andrei Şaguna”, Constanţa (România)
USM ADMIN
191-200
41 p 191-200.pdf
AUTOREGLAREA ÎNVĂŢĂRII ŞI EFICIENŢA ACADEMICĂ ÎN CONTEXTUL UNIVERSITAR
Svetlana FOCŞA-SEMIONOV Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
201-205
42 p 201-205.pdf
REFLECŢII ASUPRA PROCESULUI DE ORIENTARE ŞCOLARĂ ŞI PROFESIONALĂ A ADOLESCENŢILOR DIN CLASELE A XI-A
Ana DABIJA Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
206-209
43 p 206-209.pdf
JAN AMOS COMENIUS ŞI FILOSOFIA EDUCAŢIEI (1592-1670)
Ionuţ VLĂDESCU Universitatea „Andrei Şaguna”, Constanţa (România)
USM ADMIN
210-220
44 p 210-220.pdf
REALIZAREA ŞI EVALUAREA UNUI ESEU ÎNTR-O LIMBĂ STRĂINĂ
Carolina PLATON, Daliana TASCOVICI * Catedra Psihololgie * Universitatea “Spiru Haret”, Bucureşti (România)
USM ADMIN
221-223
45 p 221-223.pdf
PARTICULARITĂŢILE RELAŢIILOR INTERPERSONALE ALE COPIILOR HIPOACUZICI
Adina PLĂTICĂ, Aglaida BOLBOCEANU Catedra Psihologie
USM ADMIN
224-226
46 p 224-226.pdf
DINAMICA REPREZENTĂRII SOCIALE. EFECTUL DE CONTEXT
Mihai ŞLEAHTIŢCHI Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
USM ADMIN
227-231
47 p 227-231.pdf
DINAMICA REPREZENTĂRII SOCIALE. ROLUL PRACTICILOR COTIDIENE
Mihai ŞLEAHTIŢCHI Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
USM ADMIN
232-236
48 p 232-236.pdf
ИЗУЧЕНИЕ НАПРАВЛЕННОСТИ ЛИЧНОСТИ ПО ОТНОШЕНИЮ К ДЕНЬГАМ
Людмила АНЦИБОР, Светлана РЫЖИКОВА, Юлия ДОЛГАЯ Кафедра психологии
USM ADMIN
237-243
49 p 237-243.pdf
PREGĂTIREA PENTRU LIBERARE A DEŢINUŢILOR
Diana POSTU Catedra Psihologie
USM ADMIN
244-247
50 p 244-247.pdf
MODELE DE COMPATIBILITATE ÎN RELAŢIILE PERSONALE
Violeta MAHU Catedra Psihologie
USM ADMIN
248-250
51 p 248-250.pdf
О ПСИХОЛОГИЧЕСКИХ АСПЕКТАХ ПОЛИТИЧЕСКОЙ КУЛЬТУРЫ И ПОЛИТИЧЕСКОЙ ВЛАСТИ В ЭПОХУ ГЛОБАЛИЗАЦИИ
Владимир ГУТОРОВ, Людмила АНЦИБОР Кафедра психологии
USM ADMIN
251-258
52 p 251-258.pdf
ВЛИЯНИЕ СЕМЕЙНОГО СТАТУСА НА ПРЕДСТАВЛЕНИЯ ОБ ИДЕАЛЬНОМ СУПРУГЕ
Стела ВЫРТОСУ, Виктория КИРИЦА Кафедра психологии
USM ADMIN
259-262
53 p 259-262.pdf (Русский)
REPREZENTAREA SOCIALĂ A BĂRBATULUI LA FEMEILE CĂSĂTORITE ŞI NECĂSĂTORITE
Ina CRASNOJON-LABA Catedra Psihologie
USM ADMIN
263-268
54 p 263-268.pdf
MOTIVAŢIA ÎNVĂŢĂRII PE PARCURSUL VIEŢII: PERSPECTIVĂ ANDRAGOGICĂ
Liliana POSŢAN Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
269-272
55 p 269-272.pdf
ОЦЕНКА И САМООЦЕНКА ПЕДАГОГА В КОНТЕКСТЕ НЕПРЕРЫВНОГО ОБРАЗОВАНИЯ
Ирина ВАРБАН Институт непрерывного образования
USM ADMIN
273-275
56 p 273-275.pdf (Русский)
ROLUL COMUNICĂRII ASERTIVE ÎN ASIGURAREA UNUI CLIMAT INSTITUŢIONAL FAVORABIL
Viorelia LUNGU Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
276-279
57 p 276-279.pdf
DIFERENŢE GENDER ÎN SIMPTOMATOLOGIA COMORBIDĂ A STĂRILOR DEPRESIVE LA ADOLESCENŢI
Zinaida BOLEA Catedra Psihologie
USM ADMIN
280-284
58 p 280-284.pdf
PROBLEMA MOTIVELOR INVESTIGAŢIONALE PRIVIND STUCTURA ACTIVITĂŢII EDUCAŢIONALE ÎN CONTEXTUL ÎNVĂŢĂMÂNTULUI UNIVERSITAR
Tatiana PUŞCA Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
285-288
59 p 285-288.pdf
ВЛИЯНИЕ МУЛЬТФИЛЬМОВ НА ДЕТСКУЮ ПСИХИКУ
Светлана ТОЛСТАЯ Kафедра психологии
USM ADMIN
289-293
60 p 289-293.pdf (Русский)
PROIECTUL „EDUCAŢIA DE CALITATE ÎN MEDIUL RURAL DIN MOLDOVA”
Nadejda VELIŞCO Ministerul Educaţiei şi Tineretului al Republicii Moldova
USM ADMIN
294-298
61 p 294-298.pdf
CADRUL DE REFERINŢĂ AL CURRICULUMULUI NAŢIONAL – O NOUĂ ETAPĂ ÎN PROCESUL DE DEZVOLTARE CURRICULARĂ DIN REPUBLICA MOLDOVA
Viorica GORAŞ-POSTICĂ, dr. în pedagogie, conf. interimar, Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
299-300
62 p 299-300.pdf