Salt la conținutul principal
Salt la meniul principal de navigare
Salt la subsolul site-ului
Open Menu
Științe ale Educației
Curent
Arhivă
Despre revistă
Despre revistă
Înregistrare manuscrise
Declarația de confidențialitate
Caută
Autentificare
Acasă
/
Arhivă
/
Nr. 9 (2008)
Nr. 9 (2008)
Publicat:
2022-11-09
Număr complet
Cuprins
Статьи
PROGRAMUL SUSŢINUT DE COMUNITATEA UNIVERSITARĂ
Gheorghe CIOCANU Rector USM
USM ADMIN
05-10
01 p05-10.pdf
CULTURA RESPONSABILIZĂRII CADRELOR DIDACTICE – O EXIGENŢĂ ACTUALĂ
Tatiana CALLO Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
11-14
02 p11-14.pdf
REPERE TEORETICE ALE MANAGEMENTULUI PROIECTELOR DE CERCETARE
Victoria COJOCARU Academia de Ştiinţe a Moldovei
USM ADMIN
15-17
03 p15-17.pdf
DIMENSIUNEA PSIHOPEDAGOGICĂ ŞI OPTIMUL EDUCAŢIONAL AL PROCESULUI DE FORMARE A COLECTIVULUI DE ELEVI ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR
Larisa CUZNEŢOV, Carolina CALARAŞ * Catedra Ştiinţe ale Educaţiei * Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă”
USM ADMIN
18-30
04 p18-30.pdf
MODELUL CONCEPTUAL AL EVALUĂRII ADAPTIVE A NIVELULUI DE PREGĂTIRE A STUDENŢILOR
Valeriu CABAC, Nona DEINEGO Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
USM ADMIN
31-36
05 p31-36.pdf
FUNDAMENTE PSIHOPEDAGOGICE DE FORMARE A INTERESELOR COGNITIVE LA ELEVI
Maia ŞEVCIUC Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
37-40
06 p37-40.pdf
ASPECTE STRATEGICE ALE AUTOREGLĂRII ÎNVĂŢĂRII ÎN MEDIUL ACADEMIC UNIVERSITAR
Svetlana SEMIONOV Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
41-48
07 p41-48.pdf
ATITUDINEA STUDENŢILOR FAŢĂ DE EVALUAREA REZULTATELOR MUNCII SALE 1
Tatiana REPIDA Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
49-52
08 p49-52.pdf
CONSIDERAŢII PRIVIND MANAGEMENTUL CALITĂŢII RESURSELOR UMANE
Lilia CEBANU Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
53-54
09 p53-54.pdf
CONSTRUIREA SPAŢIULUI EDUCAŢIONAL – COMPONENTĂ A MANAGEMENTULUI PROCESULUI EDUCAŢIONAL
Magdalena DUMITRANA Universitatea din Piteşti, România
USM ADMIN
55-59
10 p55-59.pdf
COORDONATE ACTUALE ALE PROFESIEI DE PEDAGOG SOCIAL
Mihaela Gabriela NEACŞU Universitatea din Piteşti, România
USM ADMIN
60-64
11 p60-64.pdf
COORDONATE ALE CONSTRUCŢIEI CURICULEI DISCIPLINARE DISCURS DIDACTICO-ŞTIINŢIFIC BAZAT PE CULTURA EMOŢIONALĂ PROGRAMUL DE MASTER METODOLOGIA CERCETĂRII ÎN ŞTIINŢELE PEDAGOGICE
Maia COJOCARU Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă”
USM ADMIN
65-68
12 p65-68.pdf
ABORDAREA DEMERSULUI EDUCAŢIONAL ÎN CONTEXTUL ASPECTULUI LATERALIZĂRII CEREBRALE
Nina BÎRNAZ Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
69-72
13 p69-72.pdf
PARTICULARITĂŢILE APLICĂRII METODELOR REAL-ACTIVE ÎN FORMAREA INIŢIALĂ A CADRELOR DIDACTICE PRIN PRISMA MODELELOR COGNITIVE ALE ÎNVĂŢĂRII
Ileana APOSTOL BĂLAN Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă”
USM ADMIN
73-77
14 p73-77.pdf
REPERE CONCEPTUALE ÎN EVALUAREA CURRICULUM-ULUI DISCIPLINAR
Ludmila DARII Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
78-83
15 p78-83.pdf
ФОРМИРОВАНИЕ ПОЗНАВАТЕЛЬНОЙ МОТИВАЦИИ В РАМКАХ ВЫСШЕГО ОБРАЗОВАНИЯ
Елена РЕТРОВСКАЯ, Анна КАТАЛИЙЧУК Кафедра педагогики
USM ADMIN
84-88
16 p84-88.pdf (Русский)
ASPECTE EPISTEMOLOGICE ŞI PRAXIOLOGICE ALE EDUCAŢIEI ADOLESCENŢILOR PENTRU TIMPUL LIBER ÎN CONTEXTUL PARTENERIATULUI EDUCATIV
Simona CEACU Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă”
USM ADMIN
89-93
17 p89-93.pdf
FUNCŢIILE CONDUCERII ŞI STRATEGIILE DE FORMARE A IMAGINII INSTITUŢIEI DE ÎNVĂŢĂMÂNT ÎN MEDIUL RURAL
Mariana ZAHARIA Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă”
USM ADMIN
94-99
18 p94-99.pdf
DELIMITĂRI CONCEPTUALE ALE EDUCAŢIEI PROSPECTIVE
Viorelia LUNGU Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
100-103
19 p100-103.pdf
ASPECTE FORMATIVE ALE EXCURSIILOR ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PRIMAR
Larisa SADOVEI, Natalia BRADIŞTEAN Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă”
USM ADMIN
104-107
20 p104-107.pdf
ÎNVĂŢAREA „DISCIPLINĂRII” ÎN CADRUL PARTENERIATULUI ŞCOALĂ–PĂRINŢI–COPII
Larisa SADOVEI, Maia NANI Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă”
USM ADMIN
108-110
21 p108-110.pdf
АКСИОЛОГИЧЕСКИЕ ОСНОВЫ ВОСПИТАНИЯ МЛАДШЕГО ШКОЛЬНИКА
Татьяна ГЕЛЛО Приднестровский государственный университет им. Т.Г. Шевченко
USM ADMIN
111-113
22 p111-113.pdf (Русский)
ÎNVĂŢĂMÂNTUL COMPLEMENTAR – ORIENTĂRI CONCEPTUALE
Valeriu VOLCOV Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
114-116
23 p114-116.pdf
EDUCAŢIA PENTRU SĂNĂTATE ÎN CONTEXTUL NOILOR EDUCAŢII. DIMENSIUNI ŞI STRATEGII
Liliana APOSTOL STANICA Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”
USM ADMIN
117-123
24 p117-123.pdf
VALORILE ESTETICE. PUTEREA EDUCATIV-FORMATIVĂ A DESIGNULUI VESTIMENTAR
Lilia RĂCILĂ, Ana SIMAC Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă”
USM ADMIN
124-127
25 p124-127.pdf
COMPETENŢA DE A COMUNICA – MIJLOC DE REALIZARE A PROCESELOR INSTRUCTIV-EDUCATIVE
Ionuţ VLĂDESCU Universitatea „Ovidius”, Constanţa
USM ADMIN
128-138
26 p128-138.pdf
ISTORIA GÂNDIRII PEDAGOGICE JEAN-JACQUES ROUSSEAU (1712-1778)
Sorin CRISTEA Universitatea Bucureşti, România
USM ADMIN
139-144
27 p139-144.pdf
A PATRA DIMENSIUNE A TIMPULUI ŞI ISTORICITATEA ÎN PEDAGOGIE
Victor ŢVIRCUN Universitatea Pedagogică de Stat „I.Creangă”
USM ADMIN
145-150
28 p145-150.pdf
INFLUENŢA FACTORILOR SOCIOCULTURALI ASUPRA FAMILIILOR MIXTE
Carolina PLATON, Ina CRASNOJON-LABA Catedra Psihologie
USM ADMIN
151-154
29 p151-154.pdf
ОСОБЕННОСТИ САМОАКТУАЛИЗАЦИИ РАБОТАЮЩИХ ЖЕНЩИН В ПЕРИОД СРЕДНЕГО ВОЗРАСТА
Каролина ПЛАТОН, Светлана ТОЛСТАЯ Кафедра психологии
USM ADMIN
155-159
30 p155-159.pdf (Русский)
BARIERE ÎN CALEA TRANSFORMĂRII REPREZENTĂRII SOCIALE. CUADRINOMUL LUI A. GUSKIN
Mihai ŞLEAHTIŢCHI Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
USM ADMIN
160-166
31 p160-166.pdf
MANIFESTAREA FORMELOR AGRESIVITĂŢII LA PREADOLESCENŢI (STUDIU COMPARATIV)
Genoveva GRECU, Angela POTÂNG Catedra Psihologie
USM ADMIN
167-173
32 p167-173.pdf
РАЗЛИЧИЯ КОНЦЕПТОВ «ЭКСТРАВЕРСИЯ-ИНТРОВЕРСИЯ» В ТЕОРИЯХ ЛИЧНОСТИ Г. АЙЗЕНКА И К.-Г. ЮНГА
Людмила АНЦИБОР, Татьяна ЯЙЛЕНКО Кафедра психологии
USM ADMIN
174-182
33 p174-182.pdf (Русский)
FENOMENUL „BULLYING” ÎN GRUPUL DE ADOLESCENŢI: PROCES ŞI ROLURI PARTICIPATIVE
Tatiana TURCHINĂ Catedra Psihologie
USM ADMIN
183-186
34 p183-186.pdf
MANAGEMENTUL IMPRESIILOR ÎN SPAŢIUL PUBLIC. O ANALIZĂ PSIHOSOCIOLOGICĂ A INTERVIURILOR DIN REVISTA VIP-MAGAZIN
Daniela FRANŢUJAN, Natalia COJOCARU Catedra Psihologie
USM ADMIN
187-190
35 p187-190.pdf
FORMAREA COMPETENŢELOR DE MANAGEMENT A TIMPULUI LIBER ŞI A BANILOR LA DEŢINUŢI
Diana POSTU Catedra Psihologie
USM ADMIN
191-195
36 p191-195.pdf
CAUZELE ŞI FACTORII DE RISC ÎN APARIŢIA ANOREXIEI NERVOASE
Galina PRAVIŢCHI Catedra Psihologie
USM ADMIN
196-200
37 p196-200.pdf
DE LA STRES LA SINDROMUL ARDERII EMOŢIONALE
Veronica GORINCIOI Catedra Psihologie
USM ADMIN
201-203
38 p201-203.pdf
СУБЪЕКТИВНОЕ БЛАГОПОЛУЧИЕ КАК ФАКТОР САМОАКТУАЛИЗАЦИИ ДОМОХОЗЯЕК СРЕДНЕГО ВОЗРАСТА
Светлана ТОЛСТАЯ Кафедра психологии
USM ADMIN
204-207
39 p204-207.pdf (Русский)
CONDIŢIILE PSIHOPEDAGOGICE PRIVIND ADAPTAREA SOCIALĂ A COPIILOR CU CES
Veronica UNCU Universitatea de Stat din Tiraspol
USM ADMIN
208-210
40 p208-210.pdf
EVALUAREA INIŢIALĂ – SUPORT PENTRU FORMAREA COMPETENŢELOR LICEENILOR LA CHIMIE
Rita GODOROJA Ministerul Educaţiei şi Tineretului al Republicii Moldova
USM ADMIN
211-215
41 p211-215.pdf
GENEZA LIMBAJULUI LA COPII
Liuba CIOBANU-MOCANU Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
216-220
42 p216-220.pdf
VALENŢELE MOTIVAŢIONALE ALE MINIMULUI DE ÎNVĂŢĂMÂNT
Stela STARICOVA Universitatea de Stat din Transnistria
USM ADMIN
221-224
43 p221-224.pdf
ЭКЗЕРСИС – ОСНОВА ФОРМИРОВАНИЯ ТЕХНИЧЕСКИХ НАВЫКОВ КЛАССИЧЕСКОГО ТАНЦА У СТУДЕНТОВ-ХОРЕОГРАФОВ
Юрий ГОРШКОВ Директор хореографического колледжа
USM ADMIN
225-228
44 p225-228.pdf (Русский)
EVALUAREA PARTICIPATIVĂ LA ORELE DE ISTORIE
Galina BACIU Liceul Teoretic „Mircea Eliade”
USM ADMIN
229-230
45 p229-230.pdf
UTILIZAREA STANDARDELOR OCUPAŢIONALE LA ELABORAREA PROGRAMELOR DE FORMARE PROFESIONALĂ CONTINUĂ
Liliana POSŢAN Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
231-234
46 p231-234.pdf
НЕПРЕРЫВНОЕ ОБУЧЕНИЕ В XXI ВЕКЕ
Георге РУДИК, Ирина ВАРБАН Кафедра педагогики
USM ADMIN
235-238
47 p235-238.pdf (Русский)
VLADIMIR GUŢU – PROFESOR-FORMATOR DE CADRE DIDACTICE ŞI REDUTABIL SAVANT ÎN ŞTIINŢELE EDUCAŢIEI
Vasile COJOCARU, doctor habilitat în pedagogie
USM ADMIN
239
48 p239.pdf