Salt la conținutul principal
Salt la meniul principal de navigare
Salt la subsolul site-ului
Open Menu
Științe ale Educației
Curent
Arhivă
Despre revistă
Despre revistă
Înregistrare manuscrise
Declarația de confidențialitate
Caută
Autentificare
Acasă
/
Arhivă
/
Nr. 9 (2007)
Nr. 9 (2007)
Publicat:
2022-11-03
Număr complet
Cuprins (Русский)
Статьи
COERENŢA ÎNVĂŢĂMÂNTULUI ŞI CERCETĂRII ŞTIINŢIFICE: ŞCOLI DOCTORALE
Petru TODOS, Elena MURARU, Petru CHETRUŞ Universitatea de Stat din Moldova
USM ADMIN
5-11
01 p 5-11.pdf
OPTIMIZAREA ÎNVĂŢĂMÂNTULUI ÎN REPUBLICA MOLDOVA
Ion ACHIRI Catedra Algebră şi Geometrie
USM ADMIN
12-15
02 p 12-15.pdf
O POSIBILĂ STRATEGIE DE INTEGRARE A ŞTIINŢEI CU ÎNVĂŢĂMÂNTUL SUPERIOR
Vitalie MINCIUNĂ Consiliul Naţional pentru Acreditare şi Atestare
USM ADMIN
16-20
03 p 16-20.pdf
ПЕРСПЕКТИВЫ РЕФОРМЫ УЧРЕЖДЕНИЙ ИНТЕРНАТНОГО ТИПА
Антонина КОМЕРЗАН Кафедра педагогических наук
USM ADMIN
21-25
04 p 21-25.pdf (Русский)
O NOUĂ ABORDARE A PROGRAMELOR DE STUDII DOCTORALE DIN PERSPECTIVA PROCESULUI BOLOGNA
Victoria COJOCARU Academia de Ştiinţe a Moldovei
USM ADMIN
26-29
05 p 26-29.pdf
CADRUL DE REFERINŢĂ ÎN ELABORAREA STANDARDELOR DE FORMARE CONTINUĂ A CADRELOR DIDACTICE DIN ÎNVĂŢĂMÂNTUL SECUNDAR GENERAL DIN REPUBLICA MOLDOVA
Vladimir GUŢU, Angela CARA * Universitatea de Stat din Moldova * Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
30-33
06 p 30-33.pdf
MODALITĂŢI DE STABILIRE A PARTENERIATULUI EDUCAŢIONAL CU ANGAJATORUL
Otilia DANDARA, Mariana BOTEZATU, Ana DABIJA, Tatiana PUŞCĂ Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
34-37
07 p 34-37.pdf
INOVAREA – O FORMĂ A CREATIVITĂŢII UMANE
Victoria COJOCARU Academia de Ştiinţe a Moldovei
USM ADMIN
38-40
08 p 38-40.pdf
INTERACTIVITATEA - UN INDICATOR IMPORTANT DE CALITATE ÎN DIDACTICA UNIVERSITARĂ. REFLECŢII ACADEMICE PE MARGINEA DEZBATERILOR CU STUDENŢII FILOLOGI
Viorica GORAŞ-POSTICĂ Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
41-44
09 p 41-44.pdf
DEZVOLTAREA COMPETENŢELOR DE AUTOREGLARE A ÎNVĂŢĂRII LA STUDENŢI
Svetlana FOCŞA-SEMIONOV Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
45-50
10 p 45-50.pdf
PERCEPEREA ŞI REALIZAREA CALITĂŢII ÎN EDUCAŢIE
Valentina CHICU Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
51-53
11 p 51-53.pdf
CRITERII FAŢĂ DE ELABORAREA/EVALUAREA COMPONENTEI INFORMAŢIONALE A MANUALULUI ŞCOLAR
Nina BÎRNAZ Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
54-58
12 p 54-58.pdf
OPINIILE STUDENŢILOR PRIVIND FUNCŢIA CONDUCĂTOR (COORDONATOR) DE GRUP
Tatiana REPIDA Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
59-62
13 p 59-62.pdf
PROCESELE INOVAŢIONALE – OBIECT AL MANAGEMENTULUI STRATEGIC
Petru CANGEA Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
63-67
14 p 63-67.pdf
STRUCTURA PROCESELOR INOVAŢIONALE ÎN INSTITUŢIILE DE ÎNVĂŢĂMÂNT DIN PERSPECTIVA MANAGEMENTULUI STRATEGIC
Petru CANGEA Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
68-74
15 p 68-74.pdf
CURRICULUMUL INTERCULTURAL: ORIENTĂRI, PRINCIPII, RESURSE
Argentina CHIRIAC, Vladimir GUŢU Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
75-77
16 p 75-77.pdf
DECIZIA EFICIENTĂ. DE LA TEORIE LA PRACTICĂ
Rodica PRODAN Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
78-80
17 p 78-80.pdf
RELAŢIA PROFESOR–ELEV, RELAŢIE DE SIMPATIE ŞI EMPATIE
Ionuţ VLĂDESCU Universitatea „Andrei Şaguna”, Constanţa, România
USM ADMIN
81-84
18 p 81-84.pdf
LIMBAJ, COMUNICARE ŞI INTELIGENŢĂ EMOŢIONALĂ A STUDENŢILOR: CORESPONDENŢE CONCEPTUALE ŞI PRECIZĂRI TERMINOLOGICE
Maia COJOCARU Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă”
USM ADMIN
85-88
19 p 85-88.pdf
ASPECTE DE GEN ÎN PREGĂTIREA CADRELOR DIDACTICE
Valentina BODRUG-LUNGU Catedra Psihologie
USM ADMIN
89-92
20 p 89-92.pdf
METODE DE ÎMBUNĂTĂŢIRE A DECIZIILOR MANAGERIALE
Rodica PRODAN Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
93-95
21 p 93-95.pdf
STATUTUL EPISTEMOLOGIC AL PEDAGOGIEI
Ionuţ BULGARU Universitatea din Piteşti, România
USM ADMIN
96-98
22 p 96-98.pdf
EVALUAREA INFORMATIZATĂ: ABORDARE PSIHOPEDAGOGICĂ ŞI METODOLOGICĂ
Elena RAILEAN Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
99-108
23 p 99-108.pdf
PROFESORUL – O ANALIZĂ MULTIREFERENŢIALĂ
Ilie VALI Universitatea din Craiova, România
USM ADMIN
109-112
24 p 109-112.pdf
CONSIDERAŢII GENERALE ASUPRA CONŢINUTULUI PROCESULUI DE ÎNVĂŢĂMÂNT DIN PERSPECTIVA STIMULĂRII CREATIVITĂŢII COPILULUI DE VÂRSTĂ PREŞCOLARĂ
Elena DĂNESCU Universitatea din Piteşti, România
USM ADMIN
113-116
25 p 113-116.pdf
ROLUL COMPETENŢELOR PARENTALE PRIVIND EFICIENŢA EDUCAŢIEI DE GEN ÎN CADRUL FAMILIEI
Tatiana MUTU Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă”
USM ADMIN
117-121
26 p 117-121.pdf
EDUCAŢIA INTERCULTURALĂ – DIMENSIUNE A EDUCAŢIEI CONTEMPORANE
Corina CACE * , Camelia STĂICULESCU * Academia de Studii Economice, Bucureşti (România) Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic, Bucureşti (România)
USM ADMIN
122-129
26 p 122-129.pdf
СТИЛИ ПЕДАГОГИЧЕСКОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ КАК УСЛОВИЕ ЭФФЕКТИВНОСТИ ПЕДАГОГИЧЕСКОГО ПРОЦЕССА
Юлия ВЛАД, Аглаида БОЛБОЧЕАНУ Кафедра психологии
USM ADMIN
130-134
27 p 130-134.pdf (Русский)
DIMENSIUNI CONCEPTUALE ALE CUNOAŞTERII ŞTIINŢIFICE ÎN PROCESUL EDUCAŢIONAL
Ludmila FRANŢUZAN Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
135-138
28 p 135-138.pdf
ANALIZA ŞI EVALUAREA COERENŢEI SISTEMULUI DE OBIECTIVE DIN CADRUL CURRICULUMULUI ŞCOLAR PROIECTAT PRIN METODA HĂRŢII DE DEZVOLTARE OPERAŢIONALĂ A CONCEPTELOR
Mihaela NEAGU Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
139-144
29 p 139-144.pdf
COMPETENŢA INTERCULTURALĂ – COMPONENTĂ DE BAZĂ (FUNDAMENTALĂ) A COMPETENŢEI DIDACTICE
Olga DUHLICHER Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
145-148
30 p 145-148.pdf
EDUCAŢIA PENTRU CETĂŢENIE ÎN ŞCOLILE DIN ROMÂNIA. UNELE ASPECTE ALE CURRICULUMULUI FORMAL, NONFORMAL ŞI INFORMAL
Mariana ŢÎBULAC Catedra Istoria Românilor şi Antropologie
USM ADMIN
149-150
31 p 149-150.pdf
CONDIŢIILE PSIHOPEDAGOGICE DE FORMARE A ABILITĂŢII DE COMUNICARE ASERTIVĂ LA PEDAGOGI
Viorelia LUNGU Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
151-155
32 p 151-155.pdf
CONCEPTUL DE COMPETENŢĂ PROFESIONALĂ DIDACTICĂ
Sergiu TOMA Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
156-157
33 p 156-157.pdf
PROBLEME MAJORE ALE CADRELOR DIDACTICE DIN ROMÂNIA
Daliana TASCOVICI Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
158-160
34 p 158-160.pdf
ORGANIZAREA ŞI DESĂVÂRŞIREA INSTRUIRII ŞI EDUCAŢIEI ECOLOGICE A STUDENŢILOR DIN UNIVERSITĂŢILE REPUBLICII UNDE BIOLOGIA ESTE DISCIPLINĂ GENERALĂ (SFÂRŞITUL SEC.XX–ÎNCEPUTUL SEC.XXI)
Victor DONEA Universitatea Agrară de Stat din Moldova
USM ADMIN
161-167
35 p 161-167.pdf
JAN AMOS COMENIUS (1592-1670)
Sorin CRISTEA Universitatea din Bucureşti, România
USM ADMIN
168-175
36 p 168-175.pdf
JEAN JACQUES ROUSSEAU – ÎNTRE IDEOLOGIA POLITICĂ ŞI ORIGINEA PEDAGOGICĂ
Alexandru MAZILU Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
176-177
37 p 176-177.pdf
NOI PERSPECTIVE ÎN MĂSURAREA STIMEI DE SINE ÎN RAPORT CU AGRESIVITATEA
Carolina PLATON, Tatiana TURCHINĂ Catedra Psihologie
USM ADMIN
178-181
38 p 178-181.pdf
MANIFESTAREA HIPERACTIVITĂŢII CU DEFICIT DE ATENŢIE LA COPII
Aliona PALADI, Carolina PLATON Catedra Psihologie
USM ADMIN
182-184
39 p 182-184.pdf
TULBURARĂRI PSIHICE ALE VICTIMELOR CU LEZIUNI CORPORALE
Ana SÎRBU, Diana COROBCENCO Catedra Psihologie
USM ADMIN
185-189
40 p 185-189.pdf
PROFILUL DE PERSONALITATE AL ADOLESCENЮILOR AGRESIVI DE DIFERITE ETNII
Angela POTВNG, Anna SAENCO Catedra Psihologie
USM ADMIN
190-194
41 p 190-194.pdf
RELAŢIA DINTRE ATITUDINEA PĂRINŢI–COPII ŞI STILUL DE SOLUŢIONARE A CONFLICTULUI
Ludmila ANŢIBOR, Svetlana TOLSTAIA Catedra Psihologie
USM ADMIN
195-201
42 p 195-201.pdf
DEZVOTAREA FUNCŢIILOR POTENŢIALE LA COPIII CU NEVOI SPECIALE ÎN RAPORT CU NIVELUL ACHIZIŢIILOR PSIHOFIZICE
Viorica CHETRARI, Ana SÎRBU Catedra Psihologie
USM ADMIN
202-205
43 p 202-205.pdf
REPREZENTAREA SOCIALĂ – O FORMĂ DE CUNOAŞTERE SOCIALĂ
Veronica GORINCIOI Catedra Psihologie
USM ADMIN
206-209
44 p 206-209.pdf
DELIMITĂRI CONCEPTUALE, SENSURI ŞI CLASIFICĂRI ALE NOŢIUNII DE VALOARE
Oxana PALADI Catedra Psihologie
USM ADMIN
210-213
45 p 210-213.pdf
PROBLEME PSIHOSOCIALE LA ADOLESCENŢII DIN FAMILIILE TEMPORAR DEZINTEGRATE
Zinaida BOLEA, Marina BERADZE * Catedra Psihologie * Asociaţia Medicală Teritorială „Centru”
USM ADMIN
214-216
46 p 214-216.pdf
INFLUENŢA STEREOTIPURILOR ÎN ALEGEREA PARTENERULUI CONJUGAL LA DIFERITE ETNII
Ina CRASNOJON-LABA Catedra Psihologie
USM ADMIN
217-220
47 p 217-220.pdf
DINAMICA REPREZENTĂRII SOCIALE. ROLUL ELEMENTELOR NOI
Mihai ŞLEAHTIŢCHI Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
USM ADMIN
221-226
48 p 221-226.pdf
MODELE ŞI MECANISME DE TRANSFORMARE A REPREZENTĂRII SOCIALE
Mihai ŞLEAHTIŢCHI Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
USM ADMIN
227-231
49 p 227-231.pdf
ВЛИЯНИЕ САМООЦЕНКИ СТУДЕНТА НА МЕЖЛИЧНОСТНЫЕ ОТНОШЕНИЯ В ГРУППЕ
Светлана КОНСТАНТИНОВА Кафедра педагогических наук
USM ADMIN
232-241
50 p 232-241.pdf (Русский)
ОСОБЕННОСТИ ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО САМОСОЗНАНИЯ СТУДЕНТОВ-ПСИХОЛОГОВ
Наталия НАСТАУШЕВА Кафедра психологии
USM ADMIN
242-245
51 p 242-245.pdf (Русский)
DEZVOLTAREA SFEREI PSIHOMOTORII LA COPIII CU AUTISM
Sabina NEGRU Catedra Psihologie
USM ADMIN
246-249
52 p 246-249.pdf
PROFILUL PSIHOSOCIAL AL PERSOANELOR CE SE LIBEREAZĂ DIN LOCURILE DE DETENŢIE
Diana POSTU Catedra Psihologie
USM ADMIN
250-253
53 p 250-253.pdf
PSIHOTERAPIA NARATIVĂ - DE LA PROBLEMĂ LA SOLUŢIE
PSIHOTERAPIA NARATIVĂ - DE LA PROBLEMĂ LA SOLUŢIE
USM ADMIN
254-257
54 p 254-257.pdf
ASPECTE PSIHOLOGICE ALE EVALUĂRII REZULTATELOR ŞCOLARE
Ionuţ VLĂDESCU Universitatea „Andrei Şaguna”, Constanţa, România
USM ADMIN
258-263
55 p 258-263.pdf
DETERMINANTELE ADAPTĂRII PSIHOSOCIALE A ADOLESCENŢILOR LA SISTEMUL DE INSTRUIRE UNIVERSITAR
Elena PUZUR Catedra Psihologie
USM ADMIN
264-268
56 p 264-268.pdf
DIMENSIUNEA POLITICĂ A CONCEPTULUI ŞI STRATEGIILOR DE EDUCAŢIE PE PARCURSUL VIEŢII
Liliana POSŢAN Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
269-273
57 p 269-273.pdf
БИЗНЕС-ТРЕНИНГ КАК МЕТОД ОБУЧЕНИЯ ПЕРСОНАЛА ОРГАНИЗАЦИЙ РЕСПУБЛИКИ МОЛДОВА
Диана ОВСЯНИК Кафедра психологии
USM ADMIN
274-278
58 p 274-278.pdf (Русский)
DIMENSIUNEA PROBLEMATIZĂRII ÎN GLOTODIDACTICĂ
Angela SOLCAN Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă”
USM ADMIN
279-287
59 p 279-287.pdf
FRAZEOLOGISMELE – NOI DIMENSIUNI DE EVOLUŢIE A LIMBAJULUI COPIILOR
Liuba CIOBANU-MOCANU Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
288-292
60 p 288-292.pdf
РОЛЬ МОТИВАЦИОННЫХ ПРИНЦИПОВ В ОРГАНИЗАЦИИ ОБУЧЕНИЯ МАТЕМАТИКЕ: ОБЩИЕ ПРОБЛЕМЫ
Антонина ЧОБАН-ПИЛЕЦКАЯ Тираспольский теоретический лицей, г. Тирасполь
USM ADMIN
293-301
61 p 293-301.pdf (Русский)
РОЛЬ МОТИВАЦИОННЫХ ПРИНЦИПОВ В ОРГАНИЗАЦИИ ОБУЧЕНИЯ МАТЕМАТИКЕ: МОТИВАЦИОННЫЕ СТРАТЕГИИ
Антонина ЧОБАН-ПИЛЕЦКАЯ Тираспольский теоретический лицей, г. Тирасполь
USM ADMIN
302-310
62 p 302-310.pdf (Русский)
MODELUL DE CERCETARE A FACTORILOR CE INFLUENŢEAZĂ RANDAMENTUL ELEVILOR LA MATEMATICĂ
Eugeniu CABAC Universitatea de Stat din Tiraspol „T.Şevcenko”
USM ADMIN
311-315
63 p 311-315.pdf
DEZVOLTAREA GÂNDIRII SPAŢIALE LA STUDENŢI ÎN CADRUL REZOLVĂRII PROBLEMELOR LA CURSUL GEOMETRIE DESCRIPTIVĂ
Angela POPESCUL Universitatea Agrară de Stat din Moldova
USM ADMIN
316-318
64 p 316-318.pdf
Standardele de formare continuă a cadrelor didactice din învăţământul secundar general
Recenzent Tatiana REPIDA, dr., conf. univ.
USM ADMIN
319-320
65 p 319-320.pdf
TATIANA CALLO, O PEDAGOGIE A INTEGRALITĂŢII. Teorie şi practică CONFIGURAŢII ALE EDUCAŢIEI TOTALE
Consemnează dr. Viorica GORAŞ-POSTICĂ, conf. interimar, Catedra Ştiinţe ale Educaţiei, USM
USM ADMIN
312-322
66 p 321-322.pdf
DISTINSĂ DOAMNĂ PRORECTOR ELENA MURARU
Gheorghe Rusnac Gheorghe Ciocanu Petru Gaugaş Petru Chetruş Vladimir Perederco Mihail Postolachi
USM ADMIN
323
67 p 323.pdf