Salt la conținutul principal
Salt la meniul principal de navigare
Salt la subsolul site-ului
Open Menu
Științe ale Educației
Curent
Arhivă
Despre revistă
Despre revistă
Înregistrare manuscrise
Declarația de confidențialitate
Caută
Autentificare
Acasă
/
Arhivă
/
Nr. 9 (2009)
Nr. 9 (2009)
Publicat:
2022-11-09
Număr complet
Cuprins
Статьи
ТЕЛЕОЛОГИЯ КОМПЕТЕНТНОСТНОГО ПОДХОДА В СИСТЕМЕ ВЫСШЕГО ОБРАЗОВАНИЯ: ТРАДИЦИИ И ИННОВАЦИИ
Владимир ГУЦУ Кафедра педагогических наук
USM ADMIN
5-12
01.P.5-12.pdf (Русский)
PORTOFOLIUL PROIECTĂRII UNIVERSITARE DIN PERSPECTIVA CALITĂŢII ŞI A CENTRĂRII PE STUDENT
Viorica GORAŞ-POSTICĂ Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
13-16
02.P.13-16.pdf
METODOLOGIA INSTRUIRII CENTRATE PE STUDENT ÎN CONTEXTUL CONDIŢIILOR DE OPTIMIZARE A APLICĂRII METODELOR REAL-ACTIVE ÎN FORMAREA INIŢIALĂ A CADRELOR DIDACTICE
Larisa CUZNEŢOV, Ludmila PAPUC, Ileana BĂLAN Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă”
USM ADMIN
17-36
03.P.17-36.pdf
IMPACTUL RITMURILOR SCHIMBĂRII ASUPRA ROLULUI UNIVERSITĂŢII ÎN PREGĂTIREA SPECIALIŞTILOR DE PERSPECTIVĂ
Viorelia LUNGU Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
37-39
04.P.37-39.pdf
RECONSIDERAREA MONITORIZĂRII DIN PERSPECTIVA CALITĂŢII EDUCAŢIEI
Nina JUC Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă”
USM ADMIN
40-43
05.P.40-43.pdf
НЕКОТОРЫЕ АСПЕКТЫ АКАДЕМИЧЕСКОЙ УСПЕВАЕМОСТИ СТУДЕНТОВ
Людмила ДАРИЙ Кафедра педагогических наук
USM ADMIN
44-49
06.P.44-49.pdf (Русский)
PROCRASTINAREA ACADEMICĂ DIN PERSPECTIVA AUTOREGLĂRII ÎNVĂŢĂRII
Svetlana SEMIONOV Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
50-55
07.P.50-55.pdf
PROBLEMATIZAREA ÎN PEDAGOGIA UNIVERSITARĂ (Cadru conceptual)
Tatiana REPIDA Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
56-58
08.P.56-58.pdf
STRUCTURA ŞI LEGITĂŢILE FORMĂRII ATITUDINILOR LA PERSONALITATE
Vasile PANICO, Tatiana MUNTEANU Universitatea de Stat din Tiraspol
USM ADMIN
59-62
09.P.59-62.pdf
O PROBLEMĂ NOUĂ ŞI STRINGENTĂ PRIVIND FORMAREA CONTINUĂ A CADRELOR DIDACTICE PENTRU ÎNVĂŢÂMÂNTUL PRIMAR
Liliana SARANCIUC-GORDEA Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă”
USM ADMIN
63-66
10.P.63-66.pdf
STRATEGII DIDACTICE INTERACTIVE – REPERE METODOLOGICE DE PREDARE/ÎNVĂŢARE PRIN COOPERARE
Marta Iuliana VICOL Universitatea “Petre Andrei”, Iaşi
USM ADMIN
67-71
11.P.67-71.pdf
ASPECTE ISTORICE ŞI CONTEMPORANE ALE EDUCAŢIEI COPIILOR SUPRADOTAŢI
Marcel TELEUCĂ Universitatea de Stat din Tiraspol
USM ADMIN
72-76
12.P.72-76.pdf
UNELE ASPECTE TEORETICE ŞI ETICE ALE CONFLICTELOR ŞI COMUNICĂRII FAMILIALE ADOLESCENŢI–PĂRINŢI
Daniela RĂDUŢ Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă”
USM ADMIN
77-81
13.P.77-81.pdf
МОДЕЛИРОВАНИЕ СИТУАЦИЙ ОБЩЕНИЯ В УЧЕБНОМ ПРОЦЕССЕ С УЧЕТОМ ПСИХОДИНАМИЧЕСКИХ СВОЙСТВ УЧАЩИХСЯ
Светлана КОНСТАНТИНОВА Кафедра педагогических наук
USM ADMIN
82-86
14.P.82-86.pdf (Русский)
RELEVANŢA MANUALULUI ŞCOLAR ÎN CONTEXTUL CIBERNETICII PEDAGOGICE
Nina BÎRNAZ Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
87-90
15.P.87-90.pdf
INFORMAREA ÎN PROCESUL DE INOVARE
Victoria COJOCARU Universitatea de Studii Politice şi Economice Europene
USM ADMIN
91-96
16.P.91-96.pdf
PARADIGMA HOLISTICĂ – REPER METODOLOGIC ÎN STUDIEREA COMPETENŢEI PROFESIONALE
Valentina BOTNARI Universitatea de Stat din Tiraspol
USM ADMIN
97-100
17.P.97-100.pdf
PSIHOLOGIA SĂNĂTĂŢII CA DOMENIU ŞTIINŢIFIC DE FUNDAMENTARE ŞI VALORIFICARE A CONDUITELOR PRO-SĂNĂTATE ÎN CONTEXTUL EDUCAŢIEI PENTRU SĂNĂTATE A LICEENILOR
Larisa CUZNEŢOV, Liliana APOSTOL STANICA * Catedra Ştiinţe ale Educaţiei * Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă”
USM ADMIN
101-121
18.P.101-121.pdf
COMPETENŢE ŞI ACŢIUNI PARENTALE APLICATE ÎN EDUCAŢIA FAMILIALĂ A ADOLESCENŢILOR CU ACCENTUĂRI DE CARACTERE
Larisa CUZNEŢOV, Daniela RĂDUŢ Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chişinău
USM ADMIN
122-135
19.P.122-135.pdf
CONDIŢIILE PSIHOPEDAGOGICE DE FORMARE A COMPETENŢELOR DE AUTOEVALUARE LA ELEVI (Cadru teoretic)
Maria ZĂCULEŢU Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
136-138
20.P.136-138.pdf
UNELE PRECIZĂRI ASUPRA CONCEPTULUI DE COMPETENŢĂ ŞCOLARĂ
Ludmila URSU, Angela TELEMAN * Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” * Universitatea de Stat din Tiraspol
USM ADMIN
139-142
21.P.139-142.pdf
ABORDĂRI TEORETICE ÎN CONTEXTUL PEDAGOGIC AL TRIADEI RELAŢIONALE – OBIECTIVE /COMPETENŢE/ PERFORMANŢE ÎN PROCESUL DE ÎNVĂŢARE
Maria ROMAN Universitatea de Stat din Tiraspol
USM ADMIN
143-155
22.P.143-155.pdf
DIRIGENŢIA: UNELE ASPECTE PRAXIOLOGICE CU PRIVIRE LA OPTIMIZAREA ACTIVITĂŢII ŞI PERFECŢIONĂRII COMPETENŢELOR DIRIGINTELUI
Carolina CALARAŞ Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă”
USM ADMIN
156-162
23.P.156-162.pdf
PROCESE ELEMENTARE ALE COMPORTAMENTULUI MANAGERIAL
Ana-Maria TOHĂTAN Universitatea de Vest “Vasile Goldiş”, Arad, România
USM ADMIN
163-167
24.P.163-167.pdf
DOCTRINELE – PARADIGME ALE MANAGEMENTULUI: DELIMITĂRI CONCEPTUALE, EVOLUŢIE, PROVOCĂRI DIN PERSPECTIVA INTEGRĂRII EUROPENE A REPUBLICII MOLDOVA
Elvira GRÎU Liceul Teoretic „Mircea Eliade”
USM ADMIN
168-173
25.P.168-173.pdf
DEPĂŞIREA CONSERVATORISMULUI REPREZENTAŢIONAL FACTORUL PRACTICI SOCIALE
Mihai ŞLEAHTIŢCHI Catedra Psihologie
USM ADMIN
174-179
26.P.174-179.pdf
EMPATIE ŞI CREATIVITATE
Angela POTÂNG, Lilia BOLOCAN * Catedra Psihologie Generală * Institutul de Instruire Continuă
USM ADMIN
180-184
27.P.180-184.pdf
УДОВЛЕТВОРЕННОСТЬ БРАКОМ В ПЕРИОД КРИЗИСА СРЕДНЕГО ВОЗРАСТА
Светлана ТОЛСТАЯ, Людмила ТОПАЛ Кафедра прикладной психологии Fenomenul de satisfacţie maritală este studiat în psihologie, începând cu secolul trecut, ca parte a unei abordări generale care examinează calitatea de căsătorie. Au fost identificaţi mai mulţi factori ce confirmă universalitatea conceptului. Dat fiind faptul că instituţia de familie în timp suferă schimbări majore, studiul de satisfacţie în căsătorie va fi întotdeauna actual. Acest articol reprezintă o încercare de a analiza în special satisfacţia în căsătorie la bărbaţii şi femeile de vârstă medie, luând în considerare factorul de tipul relaţiilor de familie (formele de căsătorie şi de con- cubinaj).
USM ADMIN
185-189
28.P.185-189.pdf (Русский)
UNELE ASPECTE ALE CONFORTULUI PSIHOLOGIC LA FEMEILE CASNICE
Svetlana TOLSTAIA Catedra Psihologie Aplicată
USM ADMIN
190-194
29.P.190-194.pdf
RELAŢIA DINTRE STILUL DE ATAŞAMENT ŞI ATITUDINEA FAŢĂ DE DEBUTUL VIEŢII SEXUALE LA ADOLESCENŢII DE 16-18 ANI
Tatiana TURCHINĂ, Nicoleta DUMBRĂVEANU Catedra Psihologie Aplicată
USM ADMIN
195-200
30.P.195-200.pdf
INFLUENŢA IMAGINII DE SINE ŞI A NIVELULUI DE EXPECTANŢE ÎN DEZVOLTAREA PERSONALITĂŢII
Ecaterina MOGA Catedra Psihologie Aplicată
USM ADMIN
201-205
31.P.201-205.pdf
МАКИАВЕЛЛИЗМ ЛИЧНОСТИ
Людмила АНЦИБОР Кафедра общей психологии
USM ADMIN
206-212
32.P.206-212.pdf (Русский)
PARTICULARITĂŢILE TRĂSĂTURILOR DE PERSONALITATE LA PERSOANELE CU MIGRENĂ
Ana SÎRBU Catedra Psihologie Generală
USM ADMIN
213-219
33.P.213-219.pdf
PSIHOLOGIA INTELIGENŢEI ÎN VIZIUNEA LUI JEAN PIAGET
Cristina-Viorica DODU Şcoala generală nr.1 din or.Titu (România)
USM ADMIN
220-224
34.P.220-224.pdf
ARDEREA EMOŢIONALĂ LA PROFESORII UNIVERSITARI
Veronica GORINCIOI Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
225-229
35.P.225-229.pdf
ASPECTUL COMUNICATIV AL MOTIVĂRII INTRADIDACTICE
Estela STARICOV Catedra Ştiinţe ale Educaţiei
USM ADMIN
230-235
36.P.230-235.pdf
REEVALUAREA UNOR STRUCTURI CURRICULARE ALE FIZICII ÎN ORGANIZAREA CURRICULUMULUI OPŢIONAL
Daniel Ovidiu CROCNAN Universitatea de Stat din Tiraspol
USM ADMIN
236-242
37.P.236-242.pdf
ВЛИЯНИЕ РАЗВИТИЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ВОКАЛЬНОГО И ТЕАТРАЛЬНОГО ИСКУССТВА НА УРОВЕНЬ ВОКАЛЬНОЙ И РЕЧЕВОЙ ПОДГОТОВКИ УЧИТЕЛЯ МУЗЫКИ
Пётр СИКУР Бельцкий государственный университет имени Алеку Руссо
USM ADMIN
243-247
38.P.243-247.pdf (Русский)
STRATEGII ALGORITMICE ŞI EURISTICE DE REZOLVARE A PROBLEMELOR
Ilie LUPU, Liubov ZASTÎNCEANU * Universitatea de Stat din Tiraspol * Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
USM ADMIN
248-254
39.P.248-254.pdf
UNELE ASPECTE ALE „ÎNVĂŢĂMÂNTULUI DE DEZVOLTARE”
Tamara MELNIC Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
USM ADMIN
255-258
40.P.255-258.pdf
EFICIENŢA METODEI HĂRŢILOR CONCEPTUALE ÎN ACTIVITĂŢILE PE GRUPE – ARGUMENTARE STATISTICO-MATEMATICĂ
Elena CROCNAN Universitatea de Stat din Tiraspol
USM ADMIN
259-263
41.P.259-263.pdf
FORMAREA APTITUDINILOR MATEMATICE LA ELEVII SUPRADOTAŢI
Marcel TELEUCĂ Universitatea de Stat din Tiraspol
USM ADMIN
264-268
42.P.264-268.pdf